طرح-کاهش-تدریجی-قرنطین-از-سوی-کابینه-رد-شد

معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه، طرح تدریجی و مرحله وار کاهش قرنطین را به جلسه ارائه کرد اما کابینه آن را مورد تصویب قرار نداد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ تدویر یافت.

در این جلسه، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه، طرح تدریجی و مرحله وار کاهش قرنطین را به جلسه ارائه کرد اما کابینه آن را مورد تصویب قرار نداد.

کابینه، وزارت صحت عامه را موظف نمود تا به همکاری نهاد های ذیربط؛ طرح متذکره را طی مدت سه روز با در نظرداشت تجدید نظر روی عنوان، بازنگری مراحل و وضاحت در محتویات مراحل و هریک بخش های آن و سایر نظریات اصلاحی اعضای کابینه، تصحیح و همچنان پلان عمل و پلان آگاهی دهی آن را ترتیب و بعد از تائید جلسه فوق العاده کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ به جلسه بعدی ارائه نماید.

در همین حال، رئیس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری به تاسی از هدایت جلسه قبلی کابینه، چگونگی تعیین سقف غرض منظوری کمک نهادها و موسسات ملی و بین المللی جهت مبارزه با ویروس کرونا را به جلسه ارائه کرد.

کابینه سقف پیشنهادی غرض منظوری و استفاده از کمک های نهادهای بین المللی جهت مبارزه با ویروس کرونا را با در نظرداشت صلاحیت منظوری وزرا با تفاهم وزارت مالیه الی (۸۰) میلیون افغانی و صلاحیت منظوری کابینه بالاتر از (۸۰) میلیون افغانی تصویب و وزارت ها و ادارات دولتی را موظف نمود تا از چگونگی مصارف کمک های پولی و نحوه تحویلی کمک های جنسی به وزارت مالیه گزارش ارائه نماید.

کابینه، کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را موظف نمود تا غرض استفاده موثر از کمک ها خارجی در جهت مبارزه با ویروس کرونا، اولویت ها و نیازهای ولایات را طی هر دو هفته از آنها مطالبه و به وزارت امور خارجه ارائه نماید.

همچنان به وزارت صحت عامه وظیفه سپرد تا میکانیزم واضح را غرض توزیع کمک ها در ولایات با در نظر داشت نیازمندی ها و سطح خطر ولایات ترتیب و به جلسه رهبری حکومت ارائه کند.

این درحالی است که کمیتهٔ بین المللی نجات هشدار داده است که گسترش سریع کروناویروس در افغانستان می‌تواند باعث فاجعه بشری در این کشور شود.

طرح کاهش تدریجی قرنطین از سوی کابینه رد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد