طی-دو-سال-حدود-۲-میلیون-نهال-غرس-شده-است

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که در دو سال پسین حدود ۸۲میلیون نهال‌های مثمر و غیر مثمر در سرتاسر کشور توزیع و غرس شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در مراسم آغاز کارزار ملی نهال شانی زیرنام «غرس نهال، محو خشک‌سالی» در بادام باغ کابل، پروژه کانال قوش‌تیپه را در رشد زراعت کشور سودمند گفته است و تکمیل‌شدن کار این کانال را یک انقلاب کشاورزی در افغانستان عنوان می‌کند.

او گفت که برای مهار کردن آب‌های افغانستان در تمام نقاط کشور سروی صورت گرفته و با ایجاد بند‌های بزرگ و کوچک زراعت افغانستان توسعه پیدا می‌کند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا ا.ا می‌گوید که افغانستان تا چند سال آینده نه تنها از لحاظ سیاسی بلکه از نگاه اقتصادی نیز پیشرفت خواهد کرد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا عنوان کرد که تغییرات اقلیمی، کشورهای جهان به‌ویژه افغانستان را با چالش‌ روبه‌رو کرده و جنگ‌های داخلی، قطع جنگلات، قاچاق چوب به خارج از کشور نیز در سال‌های گذشته سبب افزایش این چالش‌ها از جمله آلودگی هوا و خشک‌سالی‌ها در کشور شده است.

 عبدالکبیر در این مراسم علت کم‌بود آب آشامیدنی در کابل را نبود سیسم آب‌رسانی معیاری دانسته و اطمینان داد که ا.ا به هدف مدیرت آب‌های کشور بندهای بزرگ ایجاد می‌کند.

با این حال عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت که روند نهال‌شانی می‌تواند باعث پویایی، تحرک و رونق در فرآیند سرسبزی شود.

عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، بر معیاری‌سازی سیستم کشاورزی، مالداری، آبیاری و ایجاد طرزالعمل مشخص برای حفاظت از جنگلات و بازپس‌گیری زمین‌های غصب‌شده دولتی خبر داد.

در همین رابطه، ریاست سرسبزی و حفظ ساحات سبز شهرداری کابل غرس نهال را در جلوگیری از سیلاب‌ها، آلودگی هوا، گرمای زمین، مهم ‌خوانده و تاکید کرد که حدود ۲میلیون نهال‌های مثمر و غیر مثمر در سال ۱۴۰۳خورشیدی از سوی این ریاست غرس خواهد شد.

 

طی دو سال حدود ۲ میلیون نهال غرس شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد