عاملان-حملات-خونین-کابل-و-ننگرهار-باید-مجازات-شوند

وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به حملات خونین روز گذشته در ولایت های کابل و ننگرهار، از حکومت و طالبان خواسته که با یکدیگر همکاری کنند تا عاملان این حملات مجازات شوند.

به گزارش افغان نیوز: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا این دو حمله را «وحشتناک» توصیف کرده و گفته‌است حمله به شیرخواران و زنان باردار در شفاخانه، عملی شرورانه و ناشایست است.

وزیر امور خارجه امریکا در ادامه افزوده‌است: «تا زمانی‌که کاهش پایدار در خشونت‌ها و پیشرفت لازم در توافق صلح صورت‌گرفته انجام نشود، افغانستان در برابر تروریزم آسیب‌پذیر خواهد بود.»

جاوید، فیصل سخنگوی این شورا در یک پیام توییتری گفته‌است که تنها در روز سه شنبه، طالبان و حامیان این گروه ۵۱ غیر نظامی را کشته و بیش از ۱۱۵ نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.

پیش از ظهر دیروز، سه مهاجم مسلح به شفاخانه صد بستر ملی در دشت برچی حمله کردند و ده‌ها فرد بیمار، بستری، کودکان و زنان تیرباران شدند.

همچنین در یک حمله‌ انتحاری در مراسم تشییع جنازه شیخ اکرم؛ از فرماندهان پولیس محلی در ولسوالی کوزکنر ولایت ننگرهار نیز ۲۴ نفر کشته و ۶۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در واکنش به این حملات، دستور داده تا نیروهای امنیتی، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را هدف قرار داده و از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر موضع دهند.

عاملان حملات خونین کابل و ننگرهار باید مجازات شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد