رییس-جمهور-غنی-من-یک-هزاره-و-شيعه-هستم

رییس جمهور غنی در جریان بازدید از شفاخانه صد بستر دشت برچی و نوزادان بی سرپرست گفت: وقتی به گونه هدفمند بالای یک بخشی از جامعه حمله صورت می گیرد، در حقیقت این حمله بالای من و تمام مردم افغانستان است و در آن صورت من یک هزاره و شيعه هستم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، شب گذشته از شفاخانه ملی صد بستر دشت برچی که روز سه شنبه مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در آن شماری از زنان و کودکان شهید و زخمی گردیدند، دیدن بعمل آورد.

همچنان رئیس جمهور از مجروحین و نوزادان بی سرپرست ناشی از حمله تروریستی که در شفاخانه اطفال اتاترک نگهداری و تحت مراقبت قرار دارند، عیادت نمود.

آقای غنی یکبار دیگر با خانواده های شهدا ابراز غمشریکی کرده، گفت: مابالای كودكان برای آينده كشور سرمايه گذاری می كنيم، اما تروريستان كودكان و خواهران ما را هدف قرار می دهند و شفاخانه های را که ما می سازیم، ویران می کنند. بنابراین ما به نیروهای امنیتی و دفاعی هدایت دادیم که از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گیرند.

وی گفت که اين رفتار تروريستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان دهنده وحشت، جنایت، طغيان و گمراهی آنان بوده و نابخشودنی می باشد.

رئیس جمهور کشور عاملین این جنایت و حمله تروریستی بالای مراسم جنازه در ولایت ننگرهار را دشمنان بشریت خواند و تصریح کرد: زمانی که به گونه هدفمند بالای یک بخشی از جامعه حمله صورت می گیرد، در حقیقت این حمله بالای من و تمام مردم افغانستان است و در آن صورت من یک هزاره و شيعه هستم.

غنی با تاکید بر اینکه شفاخانه صد بستر دشت برچی سمبول اراده، مقاومت و تعهد ما می باشد، گفت که واحد عملياتی ترميم شفاخانه صد بستر دشت برچی را به صورت فوری آغاز خواهد كرد و تشكيل شفاخانه مطابق ستندرد صد بستر تنظيم می شود.

اشرف غنی گفت: تمام داكتران و كارمندانی كه در روز حادثه قهرمانی كرده اند، مورد تشويق معنوی و مادی قرار خواهند گرفت و مشکلات شان حل می گردد و برای تمام خانواده های شهدا و زخمی ها كمك عاجل صورت می گيرد.

این درحالی است که در حمله شورشیان مسلح به شفاخانه صد بستر دشت برچی غرب کابل ۲۴ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند. بیشتر قربانیان مادرانی بودند که برای زایمان مراجعه کرده و یا نوزادان بودند.

رییس جمهور غنی: من یک هزاره و شيعه هستم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد