عباد-ا-ا-آماده-همکاری-با-جهان-در-زمینه-حفاظت-از-محیط-زیست-است

مقام‌های حکومت سرپرست به مناسبت روز جهانی محیط زیست می‌گویند که امارت اسلامی آماده همکاری کامل با جامعه جهانی در زمینه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، ۱۵ جوزا) در مراسم گرامی داشت از روز جهانی محیط زیست گفت که این وزارت بیشترین هزینه را برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های ساری انجام می‌دهد که این بیماری‌ ناشی از آلودگی آب و هوا می‌باشد. 

عباد افزود که امارت اسلامی آماده همکاری کامل با جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب و هوا است. 

او درباره درمان بیماری سرطان گفت که افغانستان ظرفیت درمان سرطان را ندارد اما؛ این وزارت در تلاش است تا یک برنامه ملی برای درمان این بیماری را در کشور آغاز نماید که با معیارهای بین المللی مطابقت داشته باشد. 

حافظ عزیزالرحمان، رییس عمومی اداره ملی حفاظت از محیط زیست در این برنامه گفت که افغانستان اکنون در مسیر توسعه قرار دارد و نباید فرصت‌ها را در زمینه حفاظت از محیط زیست از دست بدهد. 

عزیزالرحمان افزود که این اداره در تلاش است تا برنامه‌های طولانی و کوتاه مدت و میکانیزم‌های تغییرات اقلیمی را برای محافظت از محیط زیست در کشور عملی نماید. 

او از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست که برای محافظت از محیط زیست، افغانستان را هم‌کاری نمایند.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در این برنامه گفت که حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای تمامی شهروندان است و باید در این زمینه تلاش‌های جدی صورت بگیرد. 

نظری افزود که برای حفاظت از محیط زیست و جلوی گیری از آلودگی آب و هوا باید از طریق سیمینارها، رسانه و مساجد برای مردم آگاهی‌دهی صورت گیرد. 

محمد داوود شیرزاد، استاد دانشگاه و کارشناس محیط زیست در این برنامه گفت که افزون بر تدابیری در سطح بین‌المللی برای مبارزه با چالش تغییرات اقلیمی، دولت افغانستان نیز وظیفه دارد تا در زمینه مهار، تنظیم و مدیریت آب، حفاظت از جنگلات و محیط زیست برنامه‌های منظم را روی دست بگیرد. 

همزمان با روز جهانی محیط زیست، سازمان ملل متحد اعلام کرده است سالانه بیش‌از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک در سراسر جهان تولید و باعث آلودگی هوا در سراسر جهان می‌شود. 

دفتر هیات سازمان ملل در افغانستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست از آغاز کارزار مبارزه با آلودگی پلاستیک در کشور خبر داده و گفته است که این کارزار از شهر قندهار آغاز شده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

عباد: ا.ا آماده همکاری با جهان در زمینه حفاظت از محیط زیست است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد