عباد-با-نمایندگان-کشور-گفتگو-کرد

سرپرست وزارت صحت عامه با نمایندگان دوازده کشور برای افغانستان در قطر دیدار و در مورد همکاری‌های صحی با افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صحت عامه امروز (سه‌شنبه، 9 عقرب) در ایکس نگاشته است که قلندرعباد، سرپرست این وزارت با نمایندگان دوازده کشور برای افغانستان در قطر دیدار کرده که در آن نعیم وردک، سرپرست سفارت افغانستان در دوحه نیز حضور داشته است.

این وزارت گفته است که در این دیدار تعامل ا.ا با جامعه جهانی، همکاری در بخش صحت و تداوم خدمات صحی معیاری در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

آقای عباد در این دیدار گفته است: معیاری سازی خدمات صحی در افغانستان کارهای زیادی لازم دارد و برای این منظور جامعه جهانی باید با افغانستان همکاری نماید.

او افزوده است که هم اکنون شفافیت و امنیت کامل در افغانستان تامین شده و هر نهادی می‌تواند با اطمینان خاطر در زمینه صحت با افغانستان کار نماید.

عباد در این دیدار بر خدمات صحی برای مردم افغانستان تاکید کرده و گفته است که باید در 300 ولسوالی کشور شفاخانه محلی اعمار شود و وزارت صحت طرح اعمار این شفاخانه‌ها را در سطح ولسوالی‌ آماده کرده تا خدمات صحی به موقع برای شهروندان کشور ارائه شود.

او افزوده است که هم اکنون شماری زیادی از مهاجران افغان از کشورهای بیرونی به افغانستان بازگشت کرده اند که به دستور رهبر ا.ا کمیته خاصی برای رسیدگی به ویژه ارائه خدمات صحی به آنان ایجاد شده است.

عباد تصریح کرده است اقدامات اولیه برای ارائه خدمات صحی به مهاجران بازگشت کننده روی دست گرفته شده و نیاز است تا همکاران بین‌المللی در این زمینه افغانستان را همکاری نماید.

با این حال، در پانزده روز گذشته بیش از 86 هزار مهاجر افغانستان از پاکستان به گونه‌ای اجباری اخراج شده اند. مهاجران اخراج شده در کنار سرپناه به خدمات صحی نیز نیازمند هستند.

 

آژانس افغان نیوز؛ رحمت الله کریمی

عباد با نمایندگان 12 کشور گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد