عباد-همکاهنگی-بین‌المللی-ضروری-است

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه ا.ا هماهنگی بین المللی را برای مقابله با بیماری‌های عفونی ضروری دانسته است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای عباد که در جمع اشتراک کنندگان اجلاس امنیت صحی بین‌المللی در پاکستان سخنرانی کرده، افزایش آگاهی عمومی، تخصیص منابع کافی، به اشتراک گذاری دانش و ایجاد بسترهای هماهنگی منطقه‌ای را بهترین راه برای کنترل موثر بیماری‌های عفونی عنوان کرده است.
وزارت صحت عامه ا.ا در ایکس گفته است که آقای عباد در این سخنرانی خود افزوده که بیماری‌های عفونی یک چالش جهانی است زیرا؛ می‌توانند به سرعت در سراسر جهان گسترش یابند، سیستم‌ها و روش‌های کنونی ما برای نظارت و پیشگیری از این بیماری‌ها همیشه در کنترل آن‌ مانند HIV/AIDS مؤثر نیست.
عباد گفته است: ما از ویروس کرونا آموخته‌ایم که هیچ بیماری به طور کامل تحت کنترل نیست، حتی سیستم های بهداشتی پیشرفته هم نمی توانند آن را کنترل کنند و بیماری های عفونی از جمله COVID-19 در سطح جهان در حال گسترش است. 
به گفته این سرپرست وزارت صحت عامه ا.ا سطح نگرانی از گسترش بیماری‌های عفوی برای کشورهای در حال توسعه با منابع محدود، جدی است.
وزارت صحت گفته آقای عباد در این سخنرانی راهکارهای لازم برای پیشگری از بیماری واگیردار در افغانستان ارائه کرده و گفته است تلاش‌های این وزارت برای جلگیری از گسترش بیماری‌های عفونی جریان دارد و در این زمینه ارائه خدمات صحی و دسترسی آسان به خدمات صحی را به تمام شهروندان افغانستان فراهم کرده است.
در همین حال رسانه‌های ایرانی گزارش داده است که قلندر عباد، سرپرست صحت عامه ا.ا در حاشیه نشست جهانی «امنیت صحت» در اسلام‌آباد گفته است که افغانستان نیازمند همکاری ایران در بخش آموزش علوم صحی است.
خبرگزاری تسنیم  رور گذشته (شنبه، ۲۳ جدی) به نقل از عباد گزارش داده که ا.ا برای تقویت نظام صحی به همکاری ایران نیاز دارند.
عباد افزوده است: «ما در ایران شاهد پیشرفت‌های این کشور در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم در بخش صحت و مقابله با بیماری‌های عفونی بودیم و ما معتقدیم این یک فرصت مناسب برای افغانستان به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه است».

عباد: همکاهنگی بین‌المللی ضروری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد