عربستان-سعودی-ورود-زائران-حج-عمره-را-ممنوع-کرد

عربستان سعودی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود زایران حج عمره به این کشور را به صورت موقت ممنوع اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: رسانه‌های عربستان سعودی گزارش داده‌اند که برای پیش‌گیری از شیوع کرونا، این کشور تدابیری اتخاذ کرده که ممنوعیت موقت سفرهای زیارتی به این کشور برای انجام حج عمره و زیارت مسجد نبوی از جمله این موارد است.

عرب‌نیوز گزارش داده که مقام‌های سعودی این تصمیم را امروز پنج‌شنبه، هشتم حوت، اتخاذ کرده‌اند. در پی این محدودیت صدور ویزه گردش‌گری به کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته نیز متوقف شده است.

گزارش شده که سالانه حدود ۷ میلیون زایر عمره از این کشور بازدید می‌کنند که اکثر آن‌ها وارد فرودگاه‌های جده و مدینه می‌شوند.

هرچند هنوز آمار مشخصی از وجود فراد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان سعودی منتشر نشده اما طبق آخرین گزارش، تعداد کشته‌های کرونا در سراسر جهان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده اند.

این درحالی است که ویروس کرونا اکنون نه تنها از شهر وهان چین، بلکه از دو منبع دیگر هم به ممالک دنیا در حال انتشار است. منبع اولی ایران و بالخصوص شهر قم می‌باشد که از این منبع بیشترین واقعات آن به ممالک همجوار و کشورهای اسلامی و عربی در حال انتشار و پخش می‌باشد.

منبع دومی شهر میلان کشور ایتالیا است که واقعات کتلوی و وفیات در آن بیشتر بوده و ویروس از این‌جا به ممالک اروپایی در حال انتشار قرار دارد.

عربستان سعودی ورود زائران حج عمره را ممنوع کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد