عمر-از-واردات-داروهای-بی‌کیفیت-جلوگیری-شده-است

مسوولان اداره ملی غذا و ادویه‌ می‌گویند که ۹۹ درصد قاچاق دارو در کشور کنترول شده و هم اکنون داروهای با کیفیت به صورت قانونی وارد می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالباری عمر، رییس اداره ملی غذا و ادویه امروز ( پنج‌شنبه، ۱۴ میزان) در برنامه گرامی داشت از «روز جهانی فارمسست» گفت که در حال حاضر دارو در کشور به صورت قانونی وارد می‌شود و امارت اسلامی جلو واردات داروهای بی‌کیفیت را گرفته است.

عمر افزود که تیم‌های تخنیکی این اداره در تمامی گمرکات و مرزهای کشور نظارت دارد تا از واردات دارو و مواد خوراکی بدون کیفیت و غیر قانونی جلوگیری کنند. او تاکید کرد که دارو و مواد خوراکی بعداز سپری شدن پروسه لابراتوار، وارد کشور می‌شود.

آقای عمر می‌گوید که در بخش‌های فارمسست و فروش دارو باید افراد متخصص و با تجربه کار نمایند چون؛ هم اکنون بیشتر افراد که در کار دارو فروشی در دواخانه‌ها مشغول هستند، آشنایی درست با داروها ندارند.

حبیب الرحمن مومند، نماینده اتحادیه فارمسستان کشور گفت که فارمسست‌ به عنوان یکی از بخش‌های عمده نظام صحت یک کشور می‌توانند در امر جلوگیری از امراض و بهبود سیستم صحی نقش داشته باشند.

آقای مومند از حکومت سرپرست خواست که روز جهانی فارمسست را در تقویم کشور درج و فابریکه‌های تولیدی دارو که در دوره جمهوریت غیر فعال شده بودند را دوباره فعال نماید.

از روز جهانی فارمسست امسال با شعار « نقش فارمسستان در صحت مردم » از سوی اداره ملی غذا و ادویه با حضور داشت مقام‌های امارت اسلامی در کابل برگزار شد.

این در حالی است که شهروندان کشور از کمبود و بهای سنگین دارو در دواخانه‌های کشور انتقاد کرده و می‌گویند که در بیشتر دواخانه داروهای بی‌کیفیت موجود است. 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

عمر: از واردات داروهای بی‌کیفیت جلوگیری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد