غنی-تولید-اکسیجن-باید-در-اولویت-برنامه‌ها-قرار-گیرد

رییس جمهور غنی به وزارت صحت عامه هدایت داد که تولید اکسیجن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برای جلب همکاری جامعه بین المللی در این خصوص طرح همه جانبه را ترتیب نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسه کابینه که روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس با اشتراک تمامی اعضای کابینه و والیان کشور در ارگ برگزار گردید، در مورد صحبت‌هایش با متخصصین امریکایی که پیرامون ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن تحقیق می‌کنند معلومات داده‌است.

آقای غنی نکات عمده سخنان متخصصان را زمانگیر بودن تولید و توزیع واکسین، استفاده اجباری ماسک در مکان‌های عمومی «به‌خصوص منازل»، کاهش قیمت تست کرونا در شش ماه آینده و نیاز به تولید اکسیجن خوانده‌است.

رییس جمهور غنی، وزارت صحت عامه را موظف کرده تا تولید اکسیجن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برای جلب همکاری جامعه بین المللی در این خصوص طرح همه جانبه را ترتیب و به رهبری حکومت ارائه کند.

در همین حال، وزیر صحت عامه در این نشست ضمن اشاره به رفع مشکل اکسیجن، از همکاری نهادهای امنیتی در کنترل وضعیت، از فعالیت و افزایش ظرفیت فابریکات تولیدی در این عرصه و اعطای بالون‌های اکسیجن از سوی نهادهای دولتی به وزارت صحت عامه اطمینان داده‌است.

وی همچنین در مورد پنج پالیسی جدید برای مبارزه با ویروس کرونا به جلسه جزئیات ارائه کرده‌است.

این در حالی است که در روزهای اخیر شکایت‌ها از کمبود اکسیجن در شفاخانه‌های کووید ۱۹ در کابل و مرگ بیماران به دلیل آن، افزایش یافته‌‌است.

غنی: تولید اکسیجن باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد