غنی-روی-کیفیت-ادویه-در-افغانستان-باید-سرمایه-گذاری-شود

رییس جمهور غنی روی کیفیت ادویه و سرمایه گذاری در این بخش تاکید نموده و گفت که برای ما اصلاحات در سکتور خصوصی حتمی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور طی یک نشست که در مورد وضعیت صحی، شام دیروز در ارگ برگزار شده بود، گفت که برای ارائه خدمات صحی بهتر باید معیارها در نظر گرفته شود و سرعت عمل بیشتر گردد.

وی با بیان اینکه اصلاحات در عرصۀ صحت در ولایات قناعت بخش نیست، گفت که مسئولین وزارت صحت باید روی یک پلان بخاطر اصلاحات در سکتور صحت کار نمایند.

رئیس جمهور بر تمرکز روی کیفیت ارائه خدمات صحی در کشور تاکید کرد و افزود: وزارت صحت عامه شاخص های را بخاطر تغییرات در عرصۀ صحت پیشنهاد کند که به بودجه نیاز دارد.

آقای غنی گفت که ما ضرورت به نظام سازی مدیریتی در عرصه صحت داریم که پاسخگوی چالش های موجود باشد. وی بر ایجاد سیستم معلومات صحی تاکید ورزید و تصریح کرد که باید کار روی قوانین، مقررات و لوایح صحی صورت گیرد و اولویت ها مشخص گردد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که نقشۀ راه برای وزارت صحت عامه به هدف اینکه تصویر عمومی صحت در کشور را تغییر یابد، تهیه گردد. بنابراین، سرمایه گذاران در قسمت ارائه خدمات صحی معیاری تشویق به سرمایه گذاری شوند و شهرک های صحی ایجاد گردد.

غنی در اخیر سخنانش روی کیفیت ادویه و سرمایه گذاری در این بخش صحبت کرد و گفت برای ما اصلاحات در سکتور خصوصی حتمی بوده و در سکتور قوای بشری اولویت می باشد.

غنی: روی کیفیت ادویه در افغانستان باید سرمایه گذاری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد