فرمانده-نیروهای-خارجی-در-افغانستان-از-کشته-شدن-افراد-ملکی-در-کندز-ابراز-تأسف-کرد

فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت؛ از کشته شدن افراد ملکی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در ولایت کندز متأسف هستم، از سوی هم سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان مسئولیت این حمله را به طالبان نسبت داد.

به گزارش افغان خبر؛ جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفته است که احتمال دارد غیرنظامیان در حمله هوایی، پنج شنبه شب (13 عقرب) در کندز کشته شده باشند.

پنجشنبه گذشته مقام‌های امنیتی از کشته شدن بیش از ۳۰ غیرنظامی در درگیری میان نیروهای افغان و شبه‌نظامیان وابسته به گروه طالبان در ولایت کندز خبر دادند.

گفته شده بود که در این حمله دست کم نیمی از قربانیان کودک هستند.

آقای نیکلسون گفته که از کشته شدن این غیرنظامیان، "عمیقا متاسف" است و وعده داده که نیروهای آمریکایی به صورت مشترک با دولت افغانستان در رابطه با این حادثه تحقیق خواهند کرد.

نیکلسون گفته است؛ نیروهای آمریکایی در درگیری‌های کندز، برای حمایت از نظامیان افغان، دست به عملیات زدند.

در این درگیری‌ها سه نظامی کشور، دو سرباز آمریکایی و شماری از فرماندهان طالبان نیز کشته شدند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع روز شنبه، ۱۵ عقرب در یک نشست خبری در کابل گفت که هدف حمله روز پنجشنبه، سران ارشد گروه طالبان درکندز بودند.

به گفته آقای وزیری، بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، این فرماندهان طالبان در منطقه‌ای که حمله در آنجا صورت گرفته، تجمع کرده بودند.

او گفت که تمام فرماندهان گروه طالبان که سبب ناآرامی کندز می‌شوند و جنگ در این ولایت را رهبری می‌کنند، در این جلسه حضور داشتند که شماری از آنها در این حمله کشته شدند.

آقای وزیری طالبان را مسئول کشته شدن غیرنظامیان دانست و گفت که افراد این گروه از قربانیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

از سوی هم سخنگوی فرماندهی نیروهای خارجی  در افغانستان گفته که هدف این حمله طالبان مسلح بود و مسئولیت کشته شدن افراد ملکی به دوش طالبان است

فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان از کشته شدن افراد ملکی در کندز ابراز تأسف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد