حکومت-باید-عاملین-حادثه-عقرب-سال--در-ولایت-بغلان-را-محاکمه-نماید

سید علی کاظمی عضو مجلس نمایندگان و برادر شهید سیدمصطفی کاظمی در نهمین سالروز گرامیداشت از شهدای حادثه (۱۵عقرب ۱۳۸۶خورشیدی در بغلان) گفت :حکومت پیشین در زمینه گرفتاری عاملین رویداد بغلان آنها را یاری نکرده است.

به گزارش افغان خبر: اقای کاظمی به حکومت وحدت ملی هشدار داد تا عامیلین حادثه 15عقرب را گرفتار و به مردم معرفی نماید در غیر آن خانواده شهدا به مردم کسانی را که در قضیه 15عقرب سال 1386 خورشیدی در بغلان دست داشته معرفی خواهند کرد.

این نماینده مجلس میگوید آنها هنوز بخاطر اصل قانون اساسی ماجرای کشته شدن نمایندگان مردم را در شرکت قند بغلان علنی نکرده اند.

اقای کاظمی از حکومت وحدت نیز شاکی است و میگوید این حکومت نیز در باره عامیلین رویداد 15عقرب آنها را کمک نکرده است.

وی از حکومت وحدت ملی خواست تا انتخابات پارلمانی شفاف برگزار نماید و انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها را نیز دایر نماید.

کاظمی خاطر نشان کرد که در بعضی مناطق والیان و ولسوالی ها به خود کامگی رو آورده و اختلافات حزبی و گروهی سابق را دامن میزنند.

وی به حکومت وحدت ملی هشدار داد اگر توافقنامه سیاسی عملی نشود حکومت به انحطاط، قوم گرایی و شکل گرفتن گروه های خودسر منجر خواهد شد.

در همین زمینه عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان میگوید حکومت وعده دست گیری و افشا عامیلین قضیه ها را میدهد اما در عمل این امر را اجرا نمیکند.

وی از حکومت وحدت ملی خواست تا قانون مکافات و مجازات را وضع کنند، به گفته ابراهیمی اگر تلاش نمایند نتیجه خواهند گرفت.

 از سوی هم قدرت الله ذکی عضو دیگری این مجلس میگوید نمایندگان پیشین 9 سال قبل طرح اقتصادی و زیربنایی را میخواستند.

اقای ذکی گفت نمایندگان امروزی در کمیته اقتصادی کم کارتر از نمایندگان 9 سال قبل اند.

نمایندگان مردم در گرامیداشت از سالروز شهدای 15عقرب گفت که حکومت با خانواده‌ی شهدا همکاری نمیکند و انها را به فراموشی می‌سپارد.
این در حالیست که در 15 عقرب 1386 کاروان نمایندگان مجلس نمایندگان در بازدید از شرکت های تولید کننده در افغانستان در ولایت بغلان در شرکت قند مورد حمله قرار گرفت که در آن سید مصطفی کاظیمی رئیس کمیته اقتصادی مجلس نمایندگان وقت و همراهانش کشته شدند. 

 

حکومت باید عاملین (حادثه 15عقرب سال 1386) در ولایت بغلان را محاکمه نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد