فرماندهی-پولیس-کابل-جرایم-جنایی-در-شهر-کاهش-یافته-است

وضعیت امنیتی شهر کابل به گونه‌ای است که مردم نمی توانند با خیال راحت از طرف شب در جاده ها و کوچه های این شهر گشت و گذار کنند؛ اما فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که جرایم جنایی در این اواخر کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل امروز پنج شنبه( 3، دلو ) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که پولیس کابل در یک هفته گذشته، 61 تن را در پیوند به قضایای مختلف همچون، قتل، مجروحیت، رهزنی، انتقال سلاح غیر قانونی، جرایم اخلاقی و قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده اند.

آقای فرامرز افزود: در تمامی قضایای ذکر شده، 9 میل سلاح مختلف النوع و یک عراده واسطه نقلیه نیز به دست پولیس افتاده است.

وی گفت: پولیس کابل تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا میزان جرایم جنایی را در شهر کاهش دهد؛ اما به تنهایی نمی‌تواند با جرایم جنایی مبارزه کند و برای کاهش و از بین بردن جرایم جنایی در کابل باید شهروندان، رسانه ها، و علمای دین نیز با نیروهای امنیتی همکاری کنند، زیرا اکثر مجرمان دست‌گیر شده افراد زیر سن 18 سال هستند.

سخنگوی فرماندهی پولیس کابل همچنان در مورد بازداشت مظنونین مواد مخدر طی یک هفته گذشته گفت، در نتیجه چندین عملیات، 15 تن همراه با 18 کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع از قبیل تریاک و چرس، دو بوتل مشروبات الکولی، یک عراده واسطه نقلیه، شش سیت موبایل و مبلغ 98 هزار 500 افغانی به دست پولیس افتاده و به پنجه قانون سپرده شده اند.

او تاکید کرد که طی این مدت، تعداد 200 تن معتاد به مواد مخدر نیز از نقاط مختلف شهر کابل جمع‌آوری شده و غرض تداوی به شفاخانه مربوطه منتقل شده اند.

آقای فرامرز خاطر نشان کرد، با توجه به حوادث و جرایمی که در این اواخر با استفاده از موتر سایکل انجام شد، پولیس تصمیم گرفت تا موترسایکل های بدون مجوز را از سراسر کابل جمع‌آوری کند.

این در حالی است که افزایش جرایم جنایی در شهر کابل در کنار آلودگی هوا و حملات تروریستی به نگرانی مردم کابل افزوده است. اما فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که جرایم جنایی در این اواخر کاهش یافته است.

فرماندهی پولیس کابل: جرایم جنایی در شهر کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد