فعالیت-شفاخانه-صدبستر-غرب-کابل-از-سر-گرفته-شد

شفاخانه صدبستر دشت برچی غرب کابل که در بیست‌وسوم ماه ثور مورد حمله تروریستی قرار گرفته بود، فعالیت‌اش را پس از نزدیک به دو ماه از سر گرفت.

به گزارش افغان نیوز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در یک نشست خبری در مقر شفاخانه صدبستر دشت برچی گفت که فعالیت این شفاخانه از امروز (چهارشنبه، 11 سرطان) از سر گرفته می‌شود.

آقای عثمانی همچنان گفت که 40 کارمند صحی به‌شمول متخصصین، داکتران، قابله و… از دیگر شفاخانه‌ها برای کار در این شفاخانه توظیف شده‌اند. این کارمندان در کنار وظایف اصلی‌شان در دیگر شفاخانه‌ها، در شفاخانه ملی صدبستر دشت برچی نیز فعالیت خواهند کرد.

در همین حال، سرپرست وزارت صحت عامه گفت که در شش ماه گذشته 20 حمله‌ی تروریستی بر مراکز صحی در سراسر کشور صورت گرفته است که در نتیجه، 14 کارمند صحی جان باخته و 19 کارمند صحی دیگر زخمی شده‌اند.

آقای عثمانی از طرف‌های درگیر جنگ خواست که از حملات تروریستی و تهاجمی بر مراکز صحی جلوگیری کنند، زیرا به گفته‌ی او، وزارت صحت یک اداره‌ی غیرسیاسی است و کارمندان صحی نیز برای مردم به‌شمول مادران و کودکان خدمات ارایه می‌کنند.

او تأکید کرد که حمله بر مراکز صحی نه تنها که باعث کشته و زخمی شدن کارمندان صحی و مریضان می‌شود، بلکه مردم در ساحه‌ی این مراکز نیز از ارایه‌ی خدمات صحی محروم می‌شوند.

عثمانی گفت که پس از حمله‌ی مهاجمان مسلح بر شفاخانه ملی صدبستر دشت برچی، تا کنون هیچ گونه خدمات از سوی این شفاخانه ارایه نشده است.

در بیست‌وسوم ثور سال جاری سه مهاجم مسلح بر شفاخانه ملی صدبستر دشت برچی حمله کردند. این حمله پس از حدود چهارونیم ساعت با ازپادرآمدن مهاجمان پایان یافت.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در این حمله 24 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند. سازمان داکتران بدون مرز نیز اعلام کرد که در این حمله 25 نفر از جمله 16 مادر، یک قابله و دو کودک دیگر کشته شده‌اند.

مسئولیت این رویداد را هیچ گروهی به عهده نگرفت. دولت افغانستان مکررا طالبان را مسئول این حمله دانست، اما گروه طالبان در اعلامیه‌ای دست‌داشتن جنگ‌جویانش در این حمله را رد کرد.

یک ماه پس از این حمله، سازمان داکتران بدون مرز پایان فعالیت‌هایش در این شفاخانه را اعلام کرده و از بخش ولادی شفاخانه بیرون شد. این سازمان در اعلامیه‌ای گفته بود که این تصمیم «ضروری» اما دردناک را پس از آن گرفته است که هیچ اطلاعی در مورد عاملان یا انگیزه‌ی حمله به‌دست نیاورده است.

فعالیت شفاخانه صدبستر غرب کابل از سر گرفته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد