فیض-الله-جلال-استاد-دانشگاه-کابل-دستگیر-شد

نیروهای طالبان، فیض الله جلال، استاد دانشگاه کابل را ساعت پیش از خانه‌اش بیرون کشیده و با خود بُردند.

به گزارش افغان نیوز؛ فيض اﻟﻠﻪ جلال استاد دانشگاه كابل، حوالى ساعت ١٢ بجه امروز شنبه(۱۸، جدی) از سوى استخبارات طالبان، بازداشت شده است.

عارف رحمانی، نماینده پیشین پارلمان در برگه توییترش نوشته است: «حالا که آب از آسیاب افتاد و ملت حواسش پرت شد، دستگیرش کردند. او را در معرض شکنجه های روحی و جسمی قرون وسطایی قرار خواهند‌ داد.»

وی تصریح کرده؛ «با دستگیری استاد جلال، زهر چشم از تمام کسانی می‌گیرند که هوای مقاومت مدنی و ایستادگی سیاسی در قلب پایتخت را‌‌ در سر داشته باشند.»

همچنان منابع به روزنامه ۸صبح نیز گفته اند که طالبان فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل را از خانه‌اش در ساحه مکروریان با خود برده‌اند.

این درحالی است که چندی قبل، آقای جلال در یک برنامه تلویزیونی که محمد نعیم، سخنگوی طالبان نیز به صورت آنلاین در آن شرکت کرده بود، ضمن درگیری لفظی، محمد نعیم را «گوساله» خطاب کرده بود. 

ویدئوی این درگیری لفظی و انتقادات شدید فیض‌الله جلال به طالبان در عدم تشخیص منفعت ملی و نبود امنیت مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

این درحالی است که وزیر امر به‌ معروف طالبان به تازگی اعلام کرده که افکار تحمیل شده غربی بر مردم افغانستان باید اصلاح شود تا جهانیان بگویند؛ «دین همین است.»

از سوی هم، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در برگه توییترش نوشته است که بسیاری از منتقدین نظام اکنون در افغانستان زندگی‌ می‌کنند و لازم نیست همه هم‌صف و هم‌فکر ما باشند.

فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل دستگیر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد