پاکستان-خاک-افغانستان-هنوز-هم-علیه-اسلام‌آباد-استفاده-می‌شود

مشاور امنیت ملی پاکستان ادعا کرده که کشورش هنوز هم از سوی افغانستان آسیب‌پذیر است.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های پاکستانی به نقل از معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان گزارش داده که از خاک افغانستان، هنوز هم در برابر پاکستان استفاده می‌شود.


این مقام ارشد اسلام‌آباد همچنان می‌گوید که طالبان پاکستانی سال‌‌ها می‌شود از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرده که هیچ جای شک نیست، گروه‌های دهشت افگن ضد پاکستان در داخل افغانستان فعالیت دارند.

طالبان اما هموار تاکید کرده‌اند که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و به هیچ گروهی اجازه داده نمی‌شود تا در برابر کشورهای همسایه و منطقه از قلمرو کشور تهدید خلق کند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در این باره می‌گوید: امارت اسلامی با تمام کشورهای منطقه روابط خوب و حسنه دارد و ما نمی‌خواهیم از سوی افغانستان علیه هیچ کشور تهدید واقع شود.

اخیراً تحریک طالبان پاکستانی با پا در میانی طالبان افغانستانی به آتش بس یک ماه دست یافته بودند و اکنون گزارش‌های از مذاکرات مخفیانه حکومت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی نشر شده و بر اساس این گزارش‌ها، نمایندگان دو طرف در اوایل ماه جاری میلادی چند بار در ولایت خوست با هم ملاقات کردند.

مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی از تهدیدها از خاک افغانستان صحبت می‌کند که این کشور در بیست سال گذشته متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی بر علیه افغانستان بوده‌است.

پاکستان: خاک افغانستان هنوز هم علیه اسلام‌آباد استفاده می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد