قندهار؛-خدمات-سازمان-ملل-افزایش-می‌یابد

نماینده ویژه سازمان UN-WOMEN برای افغانستان در دیدار با حیات‌الله مبارک، معاون والی ولایت کندهار تعهد کرده است که خدمات این سازمان در این ولایت افزایش می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز؛حیات الله مبارک، معاون والی کندهار از این سازمان خواسته است، یک شفاخانه مجهز برای مادران و کودکان در این ولایت بسازد و هم‌چنان با مریضان و کارمندان زن شفاخانه حوزوی میرویس، در بخش‌های ضروری همکاری کند.
این درحالی است که صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می‌گوید که در مناطق دوردست افغانستان در بیشتر موارد این زنان در هنگام زایمان به دلیل عدم دسترسی به خدمات صحی جان می‌دهند یا از عواقب مادام‌العمر ناشی از عوارض حاملگی رنج می برند.
صندوق جمعیت سازمان ملل متحد افزوده که این سازمان در حال ساخت «خانه‌های صحی خانواده» در مناطق دورافتاده برای کمک به اطمینان از بارداری و زایمان ایمن است.

در همین حال، سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز گفته که این سازمان در حال ساخت ۱۱ خانه صحی در افغانستان است.

به گفته این سازمان، کار ساخت این مراکز صحی ۸۰ درصد پیش رفته است.

پیش از این، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده بود که حدود ۹.۵ میلیون تن در افغانستان در مناطقی زنده‌گی می‌کنند که به خدمات صحی دسترسی ندارند.

همچنان سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرده بود، سیستم صحی افغانستان مدت‌هاست که به دلیل کمبود نیرو و بودجه با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است.

قندهار؛ خدمات سازمان ملل افزایش می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد