مبارزه-با-پولیو-یک-مکلفیت-ملی-و-سراسری-است

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی چالش‌های موجود پیرامون تطبیق واکسین پولیو را به بررسی گرفت و تاکید نمود که مبارزه با این مرض یک مکلفیت ملی و سراسری می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، طی نشستی چالش‌های موجود پیرامون تطبیق واکسین پولیو در مناطق نا امن را به بررسی گرفت.

مسؤولان وزارت صحت عامه در این نشست، گزارش مفصل فعالیت‌های‌شان را در راستای کاهش و از میان بردن ویروس پولیو در سال 2018 ارایه کردند. در این گزارش آمده است که در سال 2018 میلادی 21 مورد واقعه پولیو در مناطق جنوب وشرق کشور ثبت شده است.

رییس اجراییه کشور ضمن سپاس‌گزاری از تلاش‌های وزارت صحت عامه و نهادهای همکار داخلی و خارجی بیان داشت: پولیو خطر جدی برای کودکان است که زندگی و سلامت آنان را نشانه می‌گیرد. مبارزه با این ویروس یک مکلفیت ملی و سراسری است.

وی به وزارت صحت و نهادهای همکاری داخلی هدایت داد که هرچه زودتر مشکلات موجود در این بخش را مشخص نموده، اقدامات لازم را برای مبارزه با این ویروس روی دست بگیرند.

عبدالله گفت که تلاش‌ها برای گفتگوهای صلح جریان دارد و اگر فرصتی پیش بیاید این موضوع را به عنوان یک اولویت مطرح خواهم کرد تا کودکان کشور از آسیب این مرض جان به سلامت برند.

قابل ذکر است که در این جلسه، مسؤولان WHO و دیگرنهادهای بین‌المللی نیز از ادامۀ همکاری‌های شان در مبارزه با ویروس پولیو تعهد کردند و خواستار اقدامات جدی‌تر در این زمینه شدند.

 

مبارزه با پولیو یک مکلفیت ملی و سراسری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد