محب-پلان-امنیتی-کابل-به-زودترین-فرصت-عملی-می‌شود

مشاور امنیت ملی افغانستان، پلان امنیتی کابل را به جلسه ارائه نمود و گفت که پلان متذکره به منظور تامین امنیت بهتر کابل، به زودترین فرصت عملی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: نشست امنیتی تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، به منظور بحث روی پلان امنیتی کابل و چگونگی تطبیق آن، عصر دیروز در ارگ دایر گردید.

در آغاز این نشست که از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی ضمن اینکه در مورد وضعیت عمومی امنیتی کابل و هماهنگی بیشتر میان ارگان های امنیتی صحبت کرد، پلان امنیتی کابل را به جلسه ارائه نمود و گفت که پلان متذکره به منظور تامین امنیت بهتر کابل، به زودترین فرصت عملی خواهد شد.

رئیس جمهور غنی از مشاور امنیت ملی و سایر مسئولین ارگان های امنیتی تشکر کرد که بخاطر تامین امنیت کابل، پلان معقول امنیتی را ترتیب کردند و دستور داد تا پلان مذکور به زودی عملی گردد.

وی گفت که باید بخاطر تطبیق این پلان تحرک واضح رونما گردد و با عملی شدن آن، نتیجه مطلوب بدست آید. وی افزود که خواست اساسی مردم تامین امنیت است و باید این پلان بدون تاخیر، به گونه کامل عملی گردد.

آقای غنی گفت که بخاطر تطبیق این پلان صلاحیت های کافی، امکانات و منابع در اختیار ارگان های امنیتی داده خواهد شد، تا به موانع و تاخیر مواجه نشوند.

رئیس جمهور افزود که تامین امنیت کابل در اولویت های حکومت قرار دارد و نهادهای امنیتی باید در زمینۀ تطبیق پلان متذکره، مشترکاً با شاروالی و ولایت کابل کار کنند.

اشرف غنی تاکید کرد که بر اساس این پلان به امنیت ولسوالی های کابل نیز توجه جدی صورت خواهد گرفت و نهادهای امنیتی در هر هفته گزارش فعالیت های شان را با شورای امنیت ملی شریک خواهند ساخت.

غنی گفت که شکایت و مشکل بزرگ مردم کابل، ناامنی است و باید از هدف قرار گرفتن علمای کرام، کارمندان حکومتی و نهادهای حقوق بشری و فعالان جامعه مدنی از سوی دشمن، جلوگیری صورت گیرد.

در این نشست، به ارگان های امنیتی وظیفه سپرده شد تا در مدت سه هفته در خصوص تطبیق پلان امنیتی کابل، گزارش خویش را به مقام عالی ریاست جمهوری ارسال نمایند.

در اخیر این جلسه، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی به نمایندگی از ارگان های امنیتی و دفاعی کشور به رئیس جمهور اطمینان داد که بخاطر تامین امنیت مردم، پلان امنیتی کابل را به گونه کامل تطبیق خواهند کرد.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری چندی قبل گفته بود که براساس هدایت «مستقیم و واضح» رییس‌جمهور اشرف غنی، از روز (شنبه، 7 سرطان) کارش را برای مهار «جنایت و فساد» در کشور آغاز می‌کند.

محب: پلان امنیتی کابل به زودترین فرصت عملی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد