مراسم-سالیاد-شهادت-عبدالعلی-مزاری-با-شلیک-گلوله‌ها-مختل-شد

لحظات قبل هنگام سخنرانی محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در مراسم بزرگداشت از بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در غرب کابل تیراندازی صورت گرفت.

به گزارش افغان نیوز: تیراندازی در حال حاضر ادامه دارد. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور و شماری از چهره‌های سیاسی دیگر به‌شمول محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در این مراسم حضور داشتند.

گواهان رویداد می‌گویند که مهاجمان در ساختمان‌های چهار طرف مصلی عبدالعلی مزاری جابجا شده‌اند و در حال حاضر درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

به گفته‌ی گواهان، نیروهای قطعه خاص پولیس به محل رسیده‌اند. آمبولانس‌ها نیز برای انتقال کشته و زخمی‌شدگان به محل رسیده و  مردم نیز پراکنده شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که نیروهای ویژه پولیس به محل اعزام شده‌اند و این تیراندازی از یک ساختمان نیمه کاره در نزدیکی محل برگزاری مراسم صورت گرفته است.

صدیق صدیقی، در توییتی نوشته است: «حکومت افغانستان این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند. نیروهای شجاع امنیتی برای دفع این حمله و حفاظت مردم از هر اقدام ممکن کار خواهند گرفت.»

در این مراسم شماری از مقام‌های حکومتی و جمعی زیادی از مردم شرکت کرده بودند. سال گذشته نیز این مراسم مورد حملات راکتی صورت گرفته بود.

مراسم سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری با شلیک گلوله‌ها مختل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد