خلیل‌زاد-خطاب-به-طالبان-دست-از-خشونت-بردارید-

نماینده‌ی ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که ماه رمضان به گروه طالبان فرصتی فراهم می‌کند تا عملیات تهاجمی نظامی خود را توقف دهد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان امروز یک شنبه(7، ثور) در رشته‌تویتی با اشاره به خشونت گروه طالبان گفته است که ماه رمضان به این گروه نیز فرصتی فراهم می‌کند که با پذیرش آتش‌بس برای امور بشری تا پایان بحران صحی خشونت را کاهش دهد.

او از این گروه خواسته است که عملیات تهاجمی نظامی خود را توقف دهد.

زلمی خلیل‌زاد همچنان در این رشته‌تویت به روند رهایی زندانیان دوطرف نیز اشاره کرده و از دو طرف دولت افغانستان و طالبان خواسته است که به این روند سرعت دهند.

آقای خلیل‌زاد تأکید کرده است که مبارزه با ویروس کرونا نیز به روند رهایی زندانیان دوطرف و روند صلح را از جمله رفتن به‌طرف مذاکرات بین‌الافغانی فوریت می‌دهد.

براساس اعلام دفتر شورای امنیت ملی، دولت افغانستان تاکنون 550 زندانی طالبان را از زندان‌های 28 ولایت آزاد کرده‌اند. همچنان طالبان نیز اعلام کرده‌اند که تاکنون 60 زندانی دولت افغانستان را در ولایت‌های قندهار و لغمان آزاد کرده‌اند.

این درحالی است که محمداشرف غنی سه روز پیش (پنج‌شنبه، 4 ثور) در پیامی به مناسب فرارسیدن ماه رمضان از طالبان خواسته بود که به احترام این ماه، دست از جنگ بکشند؛ اما گروه طالبان این پیشنهاد را رد کرده، گفته بود که «درخواست آتش‌بس» معقول نیست.

خلیل‌زاد خطاب به طالبان: دست از خشونت بردارید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد