مراکز-آموزشی-تعطیل-می‌شوند،-اما-سایر-تجمعات-آزاد-

اتحادیه مراکز آموزشی در مورد طرح تعطیل مکاتب و دانشگاه‌ها می‌گوید که وزارت صحت برای مبارزه با ویروس کرونا تنها ستکور آموزشی را هدف قرار داده اما سایر تجمعات عمومی آزاد اند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد مختار فروتن، رییس دبیر خانه اتحادیه مراکز آموزشی، امروز( یک‌شنبه، ۹ جوزا) در نشست خبری گفت: طرح وزارت صحت عامه مبنی بر اینکه سکتور آموزش و پروش تعطیل و سایر تجمعات در جامعه باز باشد، مورد پذیریش نیست؛ زیرا مراکزش آموزشی با حفظ تمام تدابیر بهداشتی فعالیت می‌کنند.

آقای فروتن این طرح وزارت صحت را مغرضانه دانسته و گفت که مراکز آموزشی خطر ویروس کرونا را درک کرده و آنرا جدی می‌گیرند؛ اما تعطیل شدن تنها سکتور آموزش در کشور برخورد سلیقه‌یی در امر مبارزه با کرونا است.

او افزود: « وزارت صحت عامه به جای مراکز آموزشی که تمام تدابیر بهداشتی را رعایت می‌کنند، سالن‌های عروسی و سایر فعالیت‌های اجتماعی را که در آن تدابیر بهداشتی رعایت نمی‌شود، مسدود می‌کرد.»

نسیم‌خان ساحل، رییس اجرایی اتحادیه مراکز آموزشی گفت که ویروس کرونا تنها در مراکز آموزشی وجود ندارد، بلکه در تمام تجمعات و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند گسترش یابد؛ اما وزارت صحت تنها سکتور آموزش را مسدود کرده که این امر زیان‌های جدی وارد می‌کند.

آقای ساحل گفت که این تصمیم وزارت صحت عامه غیر مسوولانه و ناسنجیده است. به گفته وی؛ در حال حاضر ۱ هزار و ۱۸۰ مرکز آموزشی در راستای ارتقای ظرفیت داوطلبان کانکور و سایر بخش‌ها به گونه رسمی فعالیت دارند.

در اخیر، اتحادیه مراکز آموزشی با نشر قطعنامه‌ای گفت که حکومت با سیاست‌های غیر مسوولانه خود نه تنها به سکتور آموزشی کشور کمک نکرده، بلکه با برخورد غیر مسوولانه آسیب‌های جبران‌ ناپذیر را بر این سکتور تحمیل کرده است.

در قطعنامه این اتحاده تاکید شده است که پس از این، مراکز آموزشی با حفظ تدابیر بهداشتی، رعایت تمام نکات موثر در پیش‌گیری ویروس کرونا و فاصله گذاری فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه کشور روز گذشته اعلام کرد که به دلیل افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا، تمامی مراکز آموزشی و تحصیلی دولتی و خصوصی در ۱۶ ولایت برای مدت دو هفته تعطیل اند.

مراکز آموزشی تعطیل می‌شوند، اما سایر تجمعات آزاد!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد