مراکز-صحی-خصوصی-اجازه-تشخیص-کرونا-را-دارند

سرپرست وزارت صحت عامه‌ اعلام نموده که پس از این مراکز صحی خصوصی نیز می‌توانند بیماری کووید- ۱۹ را تشخیص دهند و تداوی کنند.

به گزارش افغان نیوز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جوزا) در یک نشست خبری گفت که تا امروز بخش خصوصی صحی در امر مبارزه با ویروس کرونا نقش نداشته و از این پس اجازه دارد تا در تشخیص و تداوی مریضان کرونا سهم بگیرد.

سرپرست وزارت صحت افزود که پس از این هر شفاخانه و کلینیک خصوصی می‌تواند وسایل و تجهیزات لابراتواری لازم را برای تشخیص ویروس کرونا فراهم کند.

او در عین حال تأکید کرد که هیچ مرکز خصوصی صحی نمی‌تواند بیماران کرونایی را با استفاده از روش «تست سریع» شناسایی و مورد تداوی قرار دهند.

پیش از این، تشخیص و تداوی بیماران کرونایی در آزمایشگاه‌های وزارت صحت عامه و مراکز صحی دولتی صورت می‌گرفت.

براساس آخرین آمار رسمی، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۸ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف شناسایی شده و ۲۱ بیمار نیز جان باخته‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به ۲۲ هزار و ۸۹۰ نفر افزایش یافته‌است و شمار کل قربانیان کووید-۱۹ نیز به ۴۲۶ نفر رسیده‌است.

این در حالی است‌ که به باور مردم، آمار رسمی، بازتا‌ب‌دهنده وضعیت وقوع شیوع کرونا در افغانستان نیست و وزارت صحت عامه توانایی آزمایش، ارزیابی و ثبت همه رویدادهای ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در سراسر کشور را ندارد.

مراکز صحی خصوصی اجازه تشخیص کرونا را دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد