مردم-غزنی-از-نبرد-طالبان-با-نیروهای-امنیتی-به-تنگ-آمده-اند

ولایت غزنی از دیر زمانی به این سوء یکی از ناامن ترین ولایت های افغانستان بوده و اکنون نیز عملیات و گشت زنی چرخ بال های نیروهای امنیتی بر فراز این شهر و صدای شلیک سلاح های سنگین طالبان، نگرانی های زیادی را برای مردم این ولایت به وجود آورده است.

به گزارش افغان نیوز: نصیر احمد فقیری عضو شورای ولایتی غزنی، امروز یکشنبه ( ۲۱، میزان ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که از سال های گذشته تاکنون وضعیت بد امنیتی در این ولایت وجود دارد و مردم نمی توانند به صورت آزادانه از راه های مواصلاتی به مرکز شهر سفر کنند.

آقای فقیری بیان کرد: "به جز مرکز ولایت غزنی که تحت تصرف نیروهای امنیتی قرار دارد؛ اطراف شهر و مخصوصا شماری از ولسوالی های مانند گیرو،  اندر، زنه خان، خواجه عمری،  قره باغ، ناوه و اجرستان تحت حاکمیت گروه طالبان می باشد.

وی گفت که تنها سه ولسوالی به صورت کامل فعال است، چهار ولسوالی دیگر توسط گروه طالبان سقوط کرده و همچنان سایر ولسوالی ها تنها مرکز شان به دست نیروهای امنیتی می باشند، تمام روستا های آن تحت تصرف جنگجویان طالب قرار دارد.

وی گفت: اگر وضعیت کنترل و اقدامات جدی از طرف حکومت مرکزی در نظر گرفته نشود، شاید این ولایت بار دیگر به دست گروه طالبان سقوط و یک فاجعه انسانی رخ دهد.

از سوی هم، امان الله کامران عضور دیگر شورای ولایتی غزنی می گوید: " بیشترین تحرکات گروه طالبان در ولسوالی های ده یک، زنه خان، گیرو و اندر است. اما عملیات نیروهای هوایی و زمینی بسنده نیست باید این عملیات بیشتر صورت گیرد تا لانه های تروریستی از بین برود."

در همین حال، عارف نوری؛ سخنگوی والی غزنی با رد این ناامنی ها می گوید که عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی کشور بر مخفی گاه های هراس افگنان طالب ادامه دارد. اما در حال حاضر تنها ولسوالی های اجرستان و ناوه  این ولایت تحت تصرف گروه طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی کشور در تلاش بازپس گیری این ولسوالی ها هستند.

وی بیان کرد؛ پیش از این گروه طالبان در ولسوالی های ده یک، قره باغ، خوگیانی، اندر، گیرو و زنه خان بیشترین تحرکات نظامی داشتند؛ اما در حال حاضر روحیه دشمن تضعیف شده و آنان نمی توانند تحرکات نظامی داشته باشند. به گفته وی، نیروهای امنیتی تلاش دارند تا ولسوالی های را که سال گذشته توسط طالبان سقوط کرده بودند، دوباره پس بگیرند.

غزنی از جمله ولایت های ناامن در جنوب افغانستان است که گروه طالبان در شماری از ولسوالی های این ولایت حاکمیت کامل دارد و هرازگاهی دست به تحرکات نظامی زده و تلفات سنگینی را بر نیروهای امنیتی و افراد غیر نظامی وارد کرده اند.

مردم غزنی از نبرد طالبان با نیروهای امنیتی به تنگ آمده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد