مردم-نیمروز-از-نبود-امکانات-صحی-رنج-می-برند

مقامات محلی ولایت نیمروز از نبود شفاخانه در این ولایت خبر داده و می گویند که مردم به دلیل عدم دسترسی به مراکز صحی، بیمارهای شان به ولایات دیگر و یا خارج از کشور انتقال می دهند.

به گزارش افغان نیوز: بی بی خیرالنسا غمی، عضو شورای ولایتی نیمروز، روز شنبه (۱۲ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ خدمات و مراکز صحی برای تداوی بیماران در این ولایت وجود ندارد و در تمام مرکز این ولایت فقط یک شفاخانه دولتی فعالیت دارد که امکانات آن بسیار ناچیز می باشد.

وی افزود؛ عدم وجود شفاخانه در مرکز شهر می تواند خطر بزرگ برای مردم باشد، زیرا به بیماران خطرناک رسیدگی صورت نگرفته و مردم مجبور می شوند برای تداوی به کشورهای همسایه و ولایت های کابل و هرات سفر کنند. اما کسانی که پول ندارند از شدت درد و رنج می میرند.

خانم غمی علاوه کرد که در ولسوالی های ولایت نمیروز کلینیک های کوچکی وجود دارد که نمی توانند بیماران را معالجه نمایند، به همین دلیل آمار مرگ و میر نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در همین حال مقامات محلی خواستار همکاری حکومت در این راستا شده هشدار می دهد که اگر این روند بهبود نیابد، شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی در این ولایت خواهیم بود.

خواستیم در این باره نظر مسولان محلی و مرکزی را نیز داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخ گویی نشدند.

 

مردم نیمروز از نبود امکانات صحی رنج می برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد