مسئولیت-امنیت-غرب-کابل-به-مردم-واگذار-شود

مجلس نماینده‌گان می‌گوید که مسئولیت امنیت غرب کابل به خود مردم واگذار شود، زیرا حکومت و نهادهای امنیتی برنامۀ مشخصی در این زمینه ندارند.

به گزارش افغان نیوز، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی، روز (چهارشنبه، ۱۲ جوزا) این مجلس در واکنش به ادامۀ حملات بر غرب شهر کابل و آن‌چه را نسل‌کشی یک قوم خاص می‌خوانند، حکومت و نهادهای امنیتی را در بخش تأمین امنیت به ناتوانی متهم کردند.

اعضای این مجلس از حکومت می‌خواهند که در صورت ناتوانی در بخش تأمین امنیت غرب شهر کابل، مسئولیت تأمین امنیت این بخش را به مردم بسپارد.

علی اکبر قاسمی، یکی از اعضای مجلس در واکنش به انفجارهای پی‌درپی شام گذشته در مربوطات حوزۀ سوم امنیتی در غرب شهر کابل می‌گوید: من باور دارم که از این حکومت فعلی چیزی را به دست آورده نمی‌توانیم.»

زهره نوروزی، دیگر عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید: «بارها به دولت و نهادهای امنیتی ما یادآور شدیم که پلان و طرح‌های امنیتی را به خاطر دفع چنین حملاتی بیاورید. اگر طرح ندارید برای دفع چنین حوادث، بگذارید مردم خودشان تطبیق امنیت کنند.»

احمدجاوید جیحون، معاون اول مجلس نمانیده‌گان که ریاست نشست امروز را به عهده داشت از حکومت می‌خواهد که یک طرح امنیتی جدی را برای تأمین امنیت در غرب شهر کابل روی دست گیرد. 

این درحالی است که پس از حملۀ موتر بمب‌گذاری‌شده سه هفته پیش در برابر مکتب سیدالشهداء در دشت‌برچی، شام گذشته در نتیجۀ دو انفجار جداگانۀ در مربوطات حوزۀ سوم امنیتی در غرب شهر کابل، که دو عراده موتر لینی نوع کاستر راهدف قرار داد، ۱۰ تن کشته و ۱۲ زخمی شده‌اند.

مسئولیت امنیت غرب کابل به مردم واگذار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد