مسوولان-از-وقوع-یک-فاجعه-انسانی-در-سرپل-هشدار-دادند

مقام های محلی ولایت سرپل می‌گویند که پس از متوقف شدن عملیات قول اردوی ۲۰۹ شاهین، تحرکات طالبان در شماری از ولسوالی های این ولایت افزایش یافته و همچنان ولسوالی های صیاد، سوزمه قلعه و قسمت شرقی مرکز شهر سرپل زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل امروز سه‌شنبه( 12، قوس ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز تصریح کرد که وضعیت امنیتی سرپل در این اواخر به وخامت گرائیده و تحرکات دشمن روز به روز افزایش می‌یابد.

آقای امانی بیان کرد، طالبان شب گذشته بالای منزل مسکونی ولسوال صیاد حمله کردند که در نتیجه آن یک پسر وی همراه با کاکایش کشته شدند.

به گفته‌ای امانی، طالبان در مسیر شاهراه نمبر2 که ولسوالی های بلخاب و گوسفندی را به مرکز شهر سرپل وصل می کند، چک پاینت ایجاد کرده و از موتر های باربری و مردم عواید جمع‌آوری می‌کنند.

در همین حال، نورآغا نوری، عضو شورای ولایتی سرپل می‌گوید که ولسوالی کوهستانات به صورت کامل توسط طالبان اداره می شود و ولسوالی های صیاد و سوزمه قلعه تنها تعمیر ولسوالی به دست دولت قرار دارد و متباقی روستا ها به دست گروه طالبان است. بنابراین، اگر عملیات زمستانی آغاز نشود، ناامنی ها افزایش و شماری از ولسوالی ها در معرض سقوط قرار خواهند گرفت.

آقای نوری افزود: شاهراه عمومی سرپل - جوزجان زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و مردم در این مسیر از چندین ایستگاه طالبان می‌گذرند و از سوی آنان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

وی هشدار داد که نیروهای امنیتی توانایی پاکسازی ولایت سرپل را از وجود طالبان ندارند و اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود.

در همین حال، سید اسدالله دانش عضو دیگر شورای ولایتی سرپل، حکومت را به بی توجهی متهم کرده و می گوید که در جریان چهارسال ناامنی ها را در ولایت سرپل کاهش د داده نتوانسته و در این عرصه ضعیف عمل شده است.

سرپل از جمله ولایت های ناامن در شمال کشور است که اخیرا از وضعیت امنیتی خوبی برخوردار نبوده و در حال حاضر ولسوالی های سوزمه قلعه، سانچارک و صیاد این ولایت زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.

مسوولان از وقوع یک فاجعه انسانی در سرپل هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد