مسوولان-امنیتی-از-تامین-امنیت-انتخابات-اطمینان-دادند

مسوولان امنیتی کابل از پلان گذاری مشترک تدابیر امنیتی انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و خطاب به مردم می گویند که زیر بار«تبلیغات خصمانه ای دشمن» قرار نگیرند.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان امنیتی کابل، امروز پنج شنبه (4، میزان) از هماهنگی میان نهاد های امنیتی و پلان امنیتی مشترک روز انتخابات خبر داده و گفته اند که نزدیک به ۳۰ هزار نیرو تامین امنیت شهر کابل را در روز انتخابات به عهده دارند.

راز محمد اوریا خیل، فرمانده عمومی گارنیزون کابل گفت که تیم انتخاباتی کابل  از آغاز پروسه انتخابات تا کنون در مراحل مختلف تامین امنیت کرده است. او توضیح داد که در مرحله نخست، امنیت ثبت نام تقویتی رای دهندگان و در مرحله دوم در دو ماه گذشته امنیت نامزدان و کارزارهای انتخاباتی آنان را تامین کرده است.

او گفت: " در مرحله سوم، ارزیابی ۵۵۸ سایت های انتخاباتی در نقاط مختلف شهر کابل و ولسوالی های آن. در مرحله چهارم، تدابیر امنتیتی انتقال مواد حساس انتخاباتی به ولایات و مرحله پنجم تامین امنیت روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است".

آقای اوریا خیل گفت که نیروهای امنیتی در سالروز استقلال کشور، مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی نشان دادند که توان تامین امنیت جان مردم را در پروسه های ملی دارند.

سید محمد روشندل، فرمانده زون ۱۰۱ آسمایی نیز از جابجایی نیروهای امنیتی در ۴۸ ساعت گذشته در محلات  و مراکز رای دهی خبر داده و از مردم خواست که زیر بار«تبلیغات خصمانه ای دشمن» قرار نگرفته و با شهامت به پای صندوق های رای حضور یافته و سرنوشت آینده سیاسی شان را تعیین کنند.

مسولان امنیتی کابل در حالی از تامین امنیت روز انتخابات خبر می دهند که گروه طالبان به تازگی به مردم هشدار داده اند که به تمامی مراکز رای دهند در روز انتخابات حمله نظامی می کنند.

همزمان با اعلام آمادگی های امنیتی در روز انتخابات، کمیسیون انتخابات نیز از آمادگی ها در روز ششم میزان خبر داده و گفته است که انتخابات ریاست حمهوری امسال یک انتخابات تخنیکی و بی طرف خواهد بود.

وحید الله ترون، رییس کمیسیون انتخابات کابل گفت که انتخابات در شهر کابل در  ۵۵۸ مرکز و ۷۷۷ محل رای-دهی و با ۳۲ هزار ۱۲۸  کارمند تخنیکی و غیر تخنیکی برگزار می شود.

آقای ترون همچنان از ایجاد ۵ زون حمایوی با ۷۰۰ کارمند در کابل خبر داده و گفت که در صورت نیاز از این مراکز حمایوی در روز انتخابات، به محلات و مراکز رای دهی مواد انتقال داده می شود.

رییس کمیسیون انتخابات کابل گفت: مشکلاتی که دستگاه بایومتریک در انتخابات پارلمانی سال گذشته داشت، برطرف و نرم افزار آن بروز شده است.

او تاکید کرد که در صورت بروز مشکلات دوباره در دستگاه بایومتریک، دستگاه دیگری از نزدیک ترین مرکز حمایوی در محلات رای دهی رسانده می شود و ۲۵۰ نفر تخنیک کار برای دستگاه بایومتریک توظیف شده اند.

انیسه امیری کمیشنر کمیسیون شکایت انتخابات ولایت کابل  نیز گفت که کمیسیون شکایت آمادگی عام و تام برای رسیدگی به تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی دارد. خانم امیری گفت که تمامی شکایت جانب های ذی دخل انتخابات را در روز انتخابات همچنان شمارش آرا و اعلام نتایج ابتدایی انتخابات به صورت دقیق بررسی و نتایج آن را با مردم شریک می سازد.

این همه در حالی است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا«تیفا» گفته است که  مداخله‌ی بیشتر والی‌ها و فرماندهان پولیس ولایت های کشور به نفع تیم انتخاباتی مشخص در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نگران‌کننده است.

در اعلامیه‌ای که امروز از سوی این نهاد نظارتی  به نشر رسیده، آمده است که بی‌نظمی‌ها و تقلب‌های سازمان‌یافته در روز انتخابات، نشرنکردن فهرست رای‌دهندگان، کمبود کارمندان زن در محلات رای‌دهی زنانه و عدم اشتراک وسیع زنان در مراکز و محلات رای‌دهی، از دیگر موضوعات نگران‌کننده می‌باشد.

مسوولان امنیتی از تامین امنیت انتخابات اطمینان دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد