مقامات-امنیتی؛-خواستار-افزایش-کمک-نظامی-از-چین-شدند

تاج محمد جاهد وزیر داخله کشور در دیدار با سفیر کشور چین در کابل، خوستار افزایش کمک های پکن در بخش امنیتی با حکومت افغانستان شده است.

به گزارش افغان خبر؛ تاج محمد جاهد وزیر  امور داخله کشور با سفیر چین "یاو جینگ" امروز (چهار شنبه 3 سنبله) در کابل دیدار کرد و در مورد همکاری های بیشتر در بخش نظامی بین دو کشور گفتگو کردند.

آقای جاهد در این دیدار از خوستار کمک بیشتر چین در بخش امنیت شد و اوجینگ سفیر چین نیز در این دیدار بر ادامه کمک‌ها به افغانستان تاکید کرد.

پیش از این نیز وزارت داخله اعلام کرده بود که چین در بخش ارائه تجهیزات نظامی برای تامین امنیت افغانستان همکاری می‌کند.

چندی قبل نیز کشور چین 400 نوع از تجهیزات نظامی به نیروهای امنیتی کشور کمک کرده بود.

پیش از این «وال استریت ژورنال» نوشته بود که مقامات چینی به دولت افغانستان پیشنهاد کمک نظامی به ارزش حدود 73 میلیون دلار کرده‌اند.

«فانگ فونگ هوی» رئیس ستاد مشترک چین در سفر به کابل در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور ابراز امیدواری کرده بود که همکاری‌های دو کشور در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم تقویت شود.

چین از لحاظ تاریخی کمک نظامی زیادی به افغانستان انجام نداده است و بیشتر کمک‌های خود را به مسائل بشردوستانه و اقتصادی متوسط محدود کرده است بنابراین وقتی چین پیشنهاد کمک نظامی می‌کند، پکن این گونه کمک‌ها را به آموزش و تدارکات محدود می‌کند نه انتقال سلاح‌های تهاجمی.

 

مقامات امنیتی؛ خواستار افزایش کمک نظامی از چین شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد