موسسات-غیر-دولتی-ایتالیایی-اجازۀ-کار-کردن-در-افغانستان-را-ندارند

اداره‌ی همکاری‌های انکشافی ایتالیا برای افغانستان یکی از بخش‌های انکشافی مربوط وزارت خارجه‌ی این کشور است که از سال ۲۰۰۱ در ولایت‌های کابل و هرات متمرکز و در بخش بازسازی، توسعه‌ی جامعه‌ی مدنی، کاهش فقر و بهبود حکومت‌داری فعالیت می‌نمایداین اداره از توقف دو پروژه برای تقویت جامعۀ‌مدنی افغانستان نظر به دلایل مشخص امنیتی خبر می‌دهد.

به گزارش افغان خبر : قرار است اجلاس بروکسل برای افغانستان در ماه اکتبر سال روان میلادی با موضوع «مشارکت برای رفاه و صلح» در پایتخت بلجیم برگزار شود.

بااین‌حال وب‌سایت اداره‌ی همکاری‌های انکشافی ایتالیا، اخیراً فهرستی از پروژه‌ها در کشورهای رو به انکشاف را به نشر رسانیده است که از سوی مؤسسات غیردولتی این کشور تطبیق می‌شود.

نهاد موصوف در این اعلامیه از توقف دو پروژه برای تقویت جامعۀ‌مدنی افغانستان نظر به دلایل مشخص امنیتی خبر می‌دهد. این تصمیم کشور ایتالیا، نسبت به تعهد شکنی اداره همکاری‌های انکشافی ایتالیا در این خصوص نگرانی‌ها را در میان مؤسسات و سازمان‌های جامعۀمدنی افغانستان به بار آورده است.

همچنان این تصمیم کشور ایتالیا در تضاد با وعده‌های سپرده‌شده‌ی نمایندگان پیشین ایتالیا به افغانستان است؛ زیرا وزارت امور خارجه‌ی ایتالیا، افغانستان را به‌عنوان نخستین کشور در صدر کمک‌های ملکی این کشور اولویت‌بندی نموده است. از جانبی هم وزارت خارجه‌ی ایتالیا برای کشورهای افغانستان، پاکستان و میانمار یک‌میلیون یورو را اختصاص داده است که این رقم صرف ۵ فیصد از مجموع پول‌های اختصاص‌یافته‌ی کشور ایتالیا به کشورهای درحال‌توسعه را نشان می‌دهد که رقم آن بالغ‌بر ۲۲ میلیون یورو می‌گردد. این تصمیم مقامات دولت ایتالیا خلاف پا لیسی پذیرفته‌شده‌ی اتحادیه‌ی اروپا هست. همچنان بسیاری از کشورهای اروپایی تفاهم‌نامه‌ی جدید همکاری را در بخش همکاری‌های ملکی با حکومت افغانستان به امضا رسانیده‌اند که منابع مالی را به هدف حمایت کارهای اتحادیه‌ی اروپا و تقویت مؤسسات جامعۀمدنی در افغانستان اختصاص می‌دهد.

موسسات غیر دولتی ایتالیایی اجازۀ کار کردن در افغانستان را ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد