مقام‌های-ا-ا-خواستار-همکاری-کشورهای-منطقه-شدند

مسوولان امارت اسلامی در معینیت مبارزه با مواد مخدر از کشورهای منطقه و فرامنطقه خواستار تجهیزات بیشتر در مرزهای کشور شده، می‌گویند که بدون امکانات و تجهیزات مدرن، قادر به کنترول قاچاق مواد مخدر نیستند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد الله احمدی، رییس عملیاتی مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امروز ( چهارشنبه، ۱۷ حوت) در نشست "مبارزه علیه مواد مخدر و تاثیرات آن در افغانستان و منطقه" می‌گوید: تا زمانی که دیدگاه واحد و مشترک در سطح منطقه و فرامنطقه در امر مبارزه علیه موادمخدر به میان نیاید، مبارزه پراکنده تنها در قلمرو یک کشوری نتیجه‌ای نخواهد داشت. 

احمدی افزود که موثرترین شیوه در امر مبارزه علیه موادمخدر این خواهد بود که کشورهای منطقه و جهان، مسله مواد مخدر را در اولویت‌های سیاسی و کاری شان قرار دهند و با یک میکانیزم مشترک اقدامات عملی و همه جانبه نمایند. 

او گفت که در یک‌ونیم سال گذشته ۴ هزارو ۲۱۰ عملیات از سوی نیروهای امنیتی بر مخفیگاه‌های تولیدات مواد مخدر صورت گرفته که در نتیجه، به شمول ۴ شهروند خارجی ۵ هزارو ۵۱ نفر بازداشت شدند.  

رییس عملیاتی مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله بیان کرد که  ۱۸۲ کارخانه تولید مواد مخدر و مشروبات الکولی تخریب، ۵۴۳ تن انواع موادمخدر ضبط و ۱ هزارو ۷۸۵ هکتار زمین از وجود کوکنار پاک‌کاری شده است. 

او می‌گوید که تاکنون ۸۲ هزار ۵۱۹ معتاد از سراسر کشور جمع‌آوری شده که تنها از ولایت کابل نزدیک به ۲۷ هزارو ۳۶۰ معتاد جمع‌آوری و به مراکز صحی انتقال داده شده‌اند. 

محمد نبی عمران، معین وزارت داخله در این نشست گفت که در جریان گفتگوها میان امریکا و امارت اسلامی در قطر، در مورد مواد مخدر گفتگو شده بود و حکومت سرپرست بر آن عمل کرده است. 

عمران افزود که امارت اسلامی برای درمان معتادان یک شفاخانه ۵ هزار بستر بنام "آغوش" ساخته شده که درمان ۴۵ روزه و آموزش‌های حرفوی برای آنان را فراهم می‌کند. 

حسیب‌الله احمدی، رییس دفتر معینیت مبارزه علیه مواد مخدر می‌گوید که تجارت غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر با توجه به پیچیدگی‌ها و سابقه‌ی که دارد، مبارزه با آن مسوولیت تمام کشورهای جهان می‌باشد. 

او گفت که مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه مسیرهای پرپیچ و صعب العبور دارد و کنترول صددرصد آن را در نبود امکانات و تجهیزات مدرن از جمله درون‌های کوچک و کم مصرف، کمره‌های امنیتی با پوشش فواصل دور و سگ‌های تعلیمی امکان پذیر نیست. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

مقام‌های ا.ا خواستار همکاری کشورهای منطقه شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد