مقام‌های-کلیدی-وزارت-صحت-به-لوی-سارنوالی-معرفی-شدند

فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین وزارت صحت عامه و چهار معین پیشین و برحال این وزارت به‌اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی به دادستانی کل معرفی معرفی شدند.

به گزارش افغان نیوز: اداره‌ی بازرس ریاست‌جمهوری کشور فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین وزارت صحت عامه و چهار معین پیشین و برحال این وزارت را به‌اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و حیف‌و‌میل منابع مالی مربوط به ویروس کرونا به دادستانی کل معرفی کرده است.

ماموسی زیور، شفیق شهیم معینان پیشین وزارت صحت عامه و وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی این وزارت از جمله کسانی اند که به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی و حیف و میل پول مبارزه با ویروس کرونا، به لوی سارنوالی معرفی شده اند.

در همین حال، فیروز الدین فیروز در برگه فیسبوکش گفته است که، در آستانه کنفرانس بین‌المللی جینوا این اقدام تلاش حکومت برای همچون دستاورد سازی در بخش مبارزه با فساد است.

همزمان با این وحید مجروح می‌گوید که هرچند به هرگونه حساب دهی حاضر است، اما ادارۀ بازرس هیچ گونه بازجویی از او نکرده‌است.

اداره‌ی بازرس ریاست‌جمهوری براساس حکم رییس‌جمهور اشرف غنی در تاریخ ۱۰ سرطان، به‌دنبال گزارش شماری از رسانه‌ها مبنی بر حیف‌ومیل منابع مالی مربوط به ویروس کرونا و قاچاق تجهیزات طبی موظف شد که مصارف مربوط به این ویروس را بررسی کند.

به‌دنبال آن، غزال حارس، بازرس ریاست‌جمهوری در اوایل ماه اسد اعلام کرد که یافته‌های ابتدایی این اداره نشان می‌دهد که در برخی ولایات از بودجه‌ی اختصاصی مبارزه با ویروس کرونا، خریداری‌های غیرمرتبط صورت گرفته است.

او از جمله‌ی این موارد، خریداری تخت خواب، لنز کمره، تلویزیون کلان ۷۵ انج و گوشی‌های موبایل یاد کرد.

خانم حارس گفته بود آن تعداد از افرادی که از پول دارو و درمان بیماران در شرایط سخت و نفس‌گیر ناشی از شیوع کرونا دزدی می‌کنند، باید در مطابقت با قوانین نافذه‌ی افغانستان محاکمه شوند.

مقام‌های کلیدی وزارت صحت به لوی سارنوالی معرفی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد