کارمندان-تصدی-محافظت-عامه-لب-به-اعتراض-گشودند

ده‌ها کارمند تصدی محافظت عامه در یک حرکت اعتراضی می‌گویند که رهبری این اداره خلاف اصول و قانون اصلاحات اداری، بست‌های نزدیک به ۸۰ کارمند را تنقیض وآنان را از کار اخراج کرده است.

به گزارش افغان نیوز: این معترضان، امروز( دوشنه، ۵ عقرب) در حرکت اعتراضی از حکومت خواستار عدالت شده و گفتند که نزدیک به ۸۰ نفر توسط خوشحال سعادت و قیس سرگند از تصدی ملی محافظت عامه خلاف قانون و بدون تعینات بست‌های‌شان تنقیض اسمی شده و بست‌های مشابه با بست‌های آنان با تغیرات اندک نام دوباره ایجاد شده است.

سید الهام دانش، یکی از معترضان و کارمند تصدی ملی محافظت عامه گفت که رهبری تصدی قصد دارد زیر نام تنقیض بست، نزدیک به ۸۰ کارمند این اداره را اخراج و با ایجاد دوباره‌ای بست‌های مشابه؛ افراد و وابستگان خودشان را جابجا نمایند.

آقای الهام گفت که رهبری تصدی محافظت عامه ۸۰ بست را در این اداره به خاطر اخراج کارمندان تصدی محافظت عامه تنقیض اسمی کرده و دوباره بیشتر از ۹۰ بست دیگر با تغییرات اندک نام ایجاد کرده است.

منصور عبیدی غوری، یکی دیگر از معترضان و کارمند تصدی ملی محافطت عامه افزود که رهبری تصدی ۵ روز می‌شود که ۸۰ کارمند خود را زیرنام تنقیض بست اخراج کرده است. او تاکید کرد که رهبری تصدی ملی محافظت عامه قصد دارد با اخراج کارمندان این اداره، افراد و خویشاوند خود را در بست‌های مشابه که تازه ایجاد کرده، بگمارند.

در همین حال ضيا ودان، مسوول مطبوعاتی تصدی ملی محافظت عامه می‌گوید: " این اداره بست های ثابت ندارد. تغییر و تبدیل در یک اداره اصل است همه افغانها حق دارد تا بر اساس لیاقت‌شان صاحب وظیفه شوند".

آقای ودان افزود که قرار داد افراد و کارمندان تصدی ملی محافظت عامه در اخیر هر سال تجدید می‌شود و در پروسه تجدید و عدم تجدید قرارداد با هیج کسی بی عدالتی نشده است.

به گفته وی، همه افغان ها حق دارند تا به اساس نیاز و ظرفیت ایفای وظیفه نمایند، اما اداره نیز حق مرور و تنظیم تشکیلاتی را دارد. بنابراین، تصدی ملی محافظت عامه یک ارگان انتفاعی بوده، تشکیل ثابت ندارد، تشکیل آن زیاد و کم شده میتواند.

ودان گفت که قرارداد کارمندان ملکی هر سال به اساس نیاز تمدید و یا هم فسخ میگردد. اصلاحات آمده، به جای کسانی که به واسطه و یاهم خلاف مسلک استخدام گردیده بودند، اشخاص مناسب و مسلکی از طریق رقابت آزاد استخدام گردیده است. همچنان دوسیه های فساد بعضی از روئسا و مسوولین به منظور بررسی به جرایم سنگین سپرده شده است.

در اخیر، کارمندان معترض تصدی ملی محافظت عامه با نشر قطعنامه‌ای از ارگان‌های چون کمیسیون اصلاحات اداری، پارلمان، معاونیت نخست ریاست جمهوری و دادستانی کل خواست که برای بررسی همه‌ جانبه‌ای تنقیض بست در این اداره یک هیئت ایجاد و افراد مغرض را شناسایی و عدالت را تامین نماید.

آنان در قطعنامه خود تاکید کردند؛ در صورتی که عدالت در حق آنان تامین نشود به حرکت اعتراضی و مدنی شان ادامه داده و در پیش ریاست جمهوری چادر تحصن ایجاد خواهند کرد.

کارمندان تصدی محافظت عامه لب به اعتراض گشودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد