مناطق-زیر-کنترل-طالبان-در-بلخ-و-فاریاب-به-تصرف-دولت-درآمدند

منابع امنیتی می‌گویند که در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی در ولایت‌های بلخ و فاریاب، برخی مناطق از کنترل طالبان خارج و جنگجویان این گروه تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یک منبع امنیتی، روز دوشنبه(۷، سرطان) گفت که در پی راه‌اندازی عملیات تصفیوی نیرو های امنیتی و خیزش‌مردمی درحومه شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، مناطق امام صاحب، بازار امام صاحب، کاروان باشی، شاه فولاد، چرمگری بالا و پائین، آنجلاد، میان جوی، آق مسجد، گلخانه، جمشیدی پایین و بلوچ‌ها از وجود طالبان پاکسازی شده‌اند.

همچنان در نتیجه این عملیات، 5 طالب مسلح کشته و ۳ تن دیگر زخم شدند. پیش‌روی نیرو‌های امنیتی در این ولایت به شدت ادامه دارد.

در همین حال، در پی حملات تهاجمی نیرو های امنیتی و خیزش‌مردمی بر مواضع طالبان در ولسوالی چهارکنت ولایت بلخ؛ قریه‌های اویبولاق، پره برات، نوآباد، لشکر قاق، پاکبر، خانقاه، حویلی، آبخانه، گیرو بالا و پایین و کوه خواجه سوری از وجود طالبان پاکسازی و تلفات سنگینی به جنگجویان این گروه وارد شده است.

این درحالی است که پیش از این، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل گفته بود که عملکرد طالبان در ولسوالی اندخوی فاریاب، نشان دهندۀ افراط‌گرایی و بی‌توجهی این گروه به حقوق بشر است.

مناطق زیر کنترل طالبان در بلخ و فاریاب به تصرف دولت درآمدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد