امریکا-داعش-را-در-شمال-افغانستان-جابجا-می‌کند

حزب کنگره‌ای ملی افغانستان از شدت جنگ در شمال کشور انتقاد کرده و می‌گوید که ناامنی‌ها در ولایت‌های شمال به خاطر جابجا کردن جنگجویان گروه داعش از سوی نظامیان امریکایی است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره‌ای ملی افغانستان، امروز( پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان) در نشست خبری گفت که سیاست و سخنان عمر داوود‌زی، نماینده خاص رییس جمهور در امور پاکستان نشان می‌دهد که جنگ کنونی دولت با طالبان، ریشه قومی دارد. 

آقای پدرام افزود که رهبران دولت با سقوط ولسوالی‌های کشور زیر نام عقب‌نشینی‌ تاکتیکی، خون نیروهای امنیتی را می‌ریزد و تجهیزات آنان را به گروه طالبان واگذار می‌کند‌. 

وی هشدار داد که سیاست جنگی و عمل کرد گروه طالبان نشان می‌هد که اگر جنگ طالبان در شمال پایان یابد، جنگ بازهم زیر عنوان‌های دیگر ادامه خواهد یافت. چنانچه نگرانی وزیر خارجه روسیه مبنی بر حضور داعش در ولایت‌های شمالی کشور نشان دهنده تداوم جنگ به نام‌های دیگر است. 

پدرام در مورد خیزش مردمی گفت که پیامد دفاع مردمی در شمال کشور در برابر طالبان باید دولت دموکراتیک باشد و دفاع مردمی دفاع از رییس جمهور غنی نیست. 

او تصریح کرد که رهبران دولت نباید خیزش مردمی را دفاع از خود تلقی کنند، زیرا این دفاع از روی مجبوریت برای زنده ماندن در برابر گروه طالبان است نه دفاع از غنی و دار دسته‌ای آنان.

این درحالی است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نشست بین‌الافغانی در تهران، گفت که امریکا شکست خورده و رهبران افغانستان باید برای آینده کشور شان تصمیم بگیرند.

امریکا داعش را در شمال افغانستان جابجا می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد