موج-سوم-کرونا؛-افغانستان-روزهای-سختی-را-می‌گذراند

وزارت صحت با اشاره به اینکه در یک ماه آینده شاهد بدترین حالت شیوع کرونا خواهیم بود، می‌گوید که افغانستان روزهای سختی را می‌گذراند و هنوز چراغ سبز دیده نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، روز چهارشنبه( ۱۹ جوزا) طی یک نشست خبری در کابل گفت که افغانستان در وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا قرار داد و «هنوز چراغ سبز دیده نمی‌شود».

سرپرست وزارت صحت عامه افزود که خشم ویروس کرونا در موج سوم به مراتب بیشتر از موج‌های اول و دوم آن است. هنوز نزولی در گراف انتشار موج سوم این ویروس در افغانستان مشاهده نشده است.

او گفت: آماری که از سوی وزارت صحت عامه مبنی بر موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا منتشر می‌شود، واقعی نیست. زیرا آمار واقعی به‌ مراتب بیشتر از آن‌ها است.

براساس یک سروی که این وزارت در پنج ولایت انجام داده است، ۲۸ تا ۳۲ درصد دانش‌جویان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا مبتلا اند.

آقای مجروح از مردم خواست که به توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه در مورد جلوگیری از شیوع کرونا عمل کنند. او تأکید کرد: «آن چه که برای هم‌وطنان ما مبرهن است، متأسفانه افغانستان روزهای سختی را می‌گذراند. این روزها مستلزم همکاری همه است».

از سویی هم، آقای مجروح گفت که کمبود آکسیجن در افغانستان یک چالش جدی است، اما هنوز نیازهای بیماران رفع شده است.

به گفته وی؛ شماری از شفاخانه‌های خصوصی و مردم در مصرف آکسیجن اسراف می‌کنند. شرکت‌های خصوصی از سه‌هزار و ۵۰۰ بالون آکسیجن، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بانون آکسیجن را به شفاخانه‌های دولتی و متباقی آن را به شفاخانه‌های خصوصی توزیع می‌کنند.

این درحالی است که براساس گزارش وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴۳ مورد مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده‌ و ۵۱ نفر نفر هم از اثر این بیماری فوت کرده‌ اند.

موج سوم کرونا؛ افغانستان روزهای سختی را می‌گذراند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد