مولوی-سیف-الله،-فرمانده-مهم-طالبان-در-هلمند-کشته-شد

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام نموده که در نتیجه عملیات خاص نیروهای امنیتی بالای قرار گاه های طالبان در ولایت هلمند، مولوی سیف الله یکی از فرماندهان مهم این گروه کشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه‌ ریاست عمومی امنیت ملی که امروز پنج‌شنبه(۴دلو) منتشر شده، آمده است که نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بالای قرارگا‌ه‌های طالبان در ولایت هلمند عملیات کرده اند.

بر بنیاد این خبرنامه:”نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در عملیاتی که بالای قرارگاه‌ها و دیپوی مواد انفجاری مولوی سیف الله یک تن از فرماندهان گروه طالبان که مسئولیت اکمال ۵ ولایت را داشت، در ولسوالی دیشو ولایت هلمند انجام داده است؛ در نتیجه ۶ قرارگاه طالبان از بین برده شده است.”

ریاست عمومی امنیت ملی هم‌چنان گفته است که در عملیات نیروهای امنیتی افغان، ۵۵ تُن مواد انفجاری، یک موتر مملو از مواد انفجاری، ۱ موترسایکل مملو از مواد انفجاری، ۸۰۰ لیتر تیزاب که در ساخت مواد مخدر از آن استفاده می‌گردد، ۶ موتر، ۳ موتر سایکل، ۳ حلقه ماین تی وی کشف و از سوی تیم تخنیکی انفجار داده شده است.

در این خبرنامه آمده است که دوپایه مخابره کودان، بیش از صد فیر مرمی و مقدار زیاد تجهیزات نظامی طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افغانستان آمده است.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از ولایت‌های به شدت ناامن و مرکز اصلی گروه طالبان است. این ولایت به دلیل داشتن کشت زارهای گسترده تریاک، محل مناسب برای تجمع و سربازگیری طالبان است.

مولوی سیف الله، فرمانده مهم طالبان در هلمند کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد