میلیون-کودک-از-واکسن‌های-متعدد-محروم-مانده‌اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که سال گذشته ۲۵ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از واکسین‌های محافظ در برابر امراض خطرناک محروم مانده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف روز (جمعه، ۲۴ سرطان) گفته‌ که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ دو میلیون و نسبت به سال ۲۰۱۹ شش میلیون افزایش را نشان می‌دهد.

طبق معلومات یونسیف، تعداد کودکانی که هیچ واکسینی دریافت نکرده‌اند، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، ۳۷ درصد افزایش یافته است. یعنی از ۱۳ به ۱۸ میلیون کودک رسیده که عمدتاً در کشورهای کم‌درآمد و متوسط زندگی می‌کنند.

این نهاد کاهش پوشش واکسیناسیون را بزرگ‌ترین عقب‌نشینی پایدار در واکسیناسیون دوران کودکی در یک نسل عنوان کرده و گفته است که نرخ پوشش را به سطوحی برگردانده که از اوایل دهه ۲۰۰۰ مشاهده نشده بود.

برای بسیاری از بیماری‌ها، بیش از ۹۰ درصد کودکان باید واکسینه شوند تا از شیوع آن جلوگیری شود.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر افزایش موارد بیماری‌های قابل پیش‌گیری با واکسین در ماه‌های اخیر، از جمله افزایش ۴۰۰ درصدی موارد سرخک در افریقا در سال ۲۰۲۲ گزارش شده‌بود.

طبق گزارش‌ها، ۲۴٫۷ میلیون کودک در سال ۲۰۲۱ اولین دوز واکسین سرخک خود را از دست دادند و ۱۴.۷ میلیون دیگر دوز دوم و ضروری را دریافت نکردند.

پوشش واکسیناسیون کودکان در این سال ۸۱ درصد بود که کم‌ترین میزان از سال ۲۰۰۸ به این طرف است.

25میلیون کودک از واکسن‌های متعدد محروم مانده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد