نامه-به-وزارت-داخله-حکیم-الکوزی-باید-بازداشت-شود

سرپرست وزارت صحت عامه کشور می‌گوید که نامه‌ی رسمی به وزارت امور داخله فرستاده شده تا حکیم الکوزی را بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

به گزارش افغان نیوز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه ۲۱ جوزا) در نشستی به خبرنگاران گفت که ارزیابی‌های لابراتوار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که که داروی ساخت حکیم الکوزی ۹ ماده‌ی تسکین‌دهنده و اعتیادآور در ترکیبش دارد.

به گفته‌ای سرپرست وزارت صحت، این دارو موقتاً روی بیماران مبتلا به کرونا اثر می‌گذارد ولی نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد.

آقای عثمانی همچنان گفت که رئیس جمهور غنی در نشست کابینه دستور داده است تا در مورد قضیه حکیم الکوزی به صورت قانونی برخورد شود.

وزارت امور داخله روز گذشته گفته بود که مکتوب رسمی از سوی وزارت صحت عامه برای توقف فعالیت حکیم الکوزی،‌ دریافت نکرده است..

طارق آرین، سخنگوی این وزارت گفته است که در صورت رسیدن مکتوب رسمی وزارت صحت عامه، پولیس به صورت عاجل در زمینه اقدام خواهد کرد.

این درحالی است که حکیم الکوزی، طبیب یونانی، ادعا دارد که داروی درمان بیماری کرونا را ساخته است. وی داروی ساخته‌ی خودش را به شمار زیادی از بیماران تجویز کرده و مدعی است که شفابخش واقع شده است. او به تازگی یک نمایندگی در ولایت هرات بازکرده است. تجمع و صف طولانی مردم جلو مراکز توزیع داروی حکیم الکوزی، باعث نگرانی شیوع بیشتر این ویروس شده است.

نامه به وزارت داخله: حکیم الکوزی باید بازداشت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد