نبرد-آهنین-در-غزنی-حدود-کشته-و-زخمی-برجا-گذاشت

طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای امنیتی تحت نام(نبرد آهنین) در نواحی مرکز و مربوطات ولسوالی قره باغ ولایت غزنی بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفت: عملیات نبرد آهنین در مربوطات مرکز غزنی و ولسوالی قره باغ برای تصفیه و تلاشی وجود مخالفین جریان دارد که تا کنون بیش از ۸۶ مخالف مسلح به شمول دوتن قوماندان مشهور شان بنامهای طوفان تره خیل و زاهدالله کشته و زخمی شدند.

نوری افزود: در جریان این عملیات در ولسوالی قره باغ ۲۷ مخالف مسلح کشته و 17 تن دیگر زخم برداشته اند همچنان در این میان ۳ سرباز امنیتی نیز شهید و 5 تن دیگر زخم برداشته اند.

او میگوید: طی عملیات نبرد آهنین که از ساعت ۱۲ شب گذشته پس از توقف ۲۴ ساعته از سرگرفته شد در قریه جات قره باغی و منگور22 تن از مخالفین کشته و 14 تن دیگر زخم برداشته اند و درادامه این عملیات در نتیجه انفجار یک ماین کنار جاده و انداخت مخالفین 1 سرباز امنیتی شهید و 4 تن دیگرزخم برداشته اند، اما خوشبختانه به افراد ملکی آسیب نرسیده است.

نوری همچنان از حمله تهاجمی طالبان بر پوسته امنیتی منطقه موشکی ولسوالی قره باغ خبر داده و میگوید: از نیمه های شب گذشته در حمله تهاجمی مخالفین بالای پوسته امنیتی پولیس در موشکی ولسوالی قره باغ 5 مخالف کشته و3 تن دیگر شان زخم برداشته است، در این درگیری همچنان 2 سرباز پولیس شهید و یکتن دیگر زخم برداشته است.

در جریان عملیات نبرد آهنین 3 عراده موترنوع فولدر، 1 عراده داکسن، 1 عراده کرولا، 7 عراده موترسایکل و یک میل دهشکه مخالفین نیز تخریب و از بین رفته است.

گفته میشود عملیات نبرد آهنین تا تصفیه کامل این ولایت از وجود مخالفین ادامه خواهد داشت.

از سویی هم طالبان از تاریکی شب استفاده کرده بر پوسته های امنیتی ولسوالی اندر حمله کردند که تا کنون درگیری جریان دارد و از تلفات دو طرف آماری در دسترس نیست.

با آمدن سرمایه زمستان در ولایت غزنی حملات مخالفین مسلح دولت شدت یافته و وضعیت امنیتی مرکز و ولسوالی های  این ولایت بشدت جنگی میباشد.

نبرد آهنین در غزنی حدود 100 کشته و زخمی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد