نبرد-خونین-با-طالبان؛-نیروهای-تازه‌نفس-به-هلمند-رسیدند

منابع محلی در ولایت هلمند می‌گویند که جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان در بخش‌هایی از این ولایت ادامه دارد و همزمان نیروهای تازه‌نفس به ساحه رسیده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، شام روز گذشته (یکشنبه 20 میزان) گفت که طالبان بر دو ولسوالی ناوه و نهرسراج ولایت هلمند حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی روبرو شدند.

وی بیان داشت:"در یک ساعت گذشته در پاسخ به حملات تهاجمی و تحرکات طالبان تروریست در ولسوالی ناوه و نهرسراج ولایت هلمند، عملیات ضد حمله دشمن انجام شد که در اثر آن ۷۱ تن طالبان کشته شدند".

در همین حال، دفتر مطبوعاتی هلمند نیز به رسانه ها گفته است که نیروهای تازه‌نفس اوایل شب گذشته (ِیک‌شنبه، ۲۱ میزان) به لشکرگاه و ولسوالی ناوه رسیده‌اند.

منابع امنیتی می‌گویند که نیروهای تازه‌ اعزام‌شده به ساحه فرستاده شده‌اند تا نقاطی را که در جریان این درگیری‌ها به دست طالبان سقوط کرده پس بگیرند.

همزمان دفتر والی هلمند اعلام کرده که نیروهای امنیتی، ملا غفور؛ معاون والی نام‌‌نهاد طالبان برای هلمند را بازداشت کرده‌اند.

از سوی هم، این در حالی است که عطاءالله افغان، رئیس شورای ولایتی هلمند به طلوع نیوز گفته که پس از نبردهای سنگین، حوزۀ چهارم این شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند بدست طالبان سقوط کرده و نبردها تاکنون هم ادامه دارند.

آقای افغان گفته:"حوزۀ چهارم شهر [لشکرگاه] یا منطقۀ باباجی بدست مخالفان مسلح دولت افتاده‌است و نیروهای امنیتی افغان عقب‌نشینی کرده‌اند. و در مربوطات چاه انجیر که در جوار منطقۀ باباجی است، آن‌جا جنگ جریان دارد".

این در حالی است که از یک ماه بدین سو، گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر آغاز شده است و دولت افغانستان بارها خواهان اعلام آتش‌بس در کشور شده است، مساله‌ای که طالبان تاهنوز آن را نپذیرفته‌اند.

نبرد خونین با طالبان؛ نیروهای تازه‌نفس به هلمند رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد