عبدالله-و-غنی-با-هیأت-مذاکره‌کننده‌ی-صلح-دیدار-کردند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دیدار کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که این دیدار دیروز (چهارشنبه، ۱۲ سنبله) در قصر «چهارچنار» صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، رییس‌جمهوری کشور در این دیدار گفته است که هیأت مذاکره‌کننده حمایت قوی مردم و دولت افغانستان را با خود دارد و مردم افغانستان قوت خود را در تنوع، وحدت و هماهنگی این هیأت می‌بیند.

به گفته‌ی او، هر کدام از اعضای علما، زنان و جوانان هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت، وزنه‌ی «سیاسی» و «ملی» دارند و از هر بخش و قشر جامعه‌ی افغانستان نمایندگی می‌کنند.

آقای غنی در ادامه از آغاز مذاکرات دولت افغانستان با گروه طالبان ابراز خرسندی کرده و خطاب به اعضای هیأت مذاکره‌کننده گفته است: «شما به‌عنوان تیم واحد و منسجم به نمایندگی از مردم و دولت افغانستان با گروه طالبان، مذاکرات صلح را آغاز می‌کنید.»

او اما تصریح کرده است: «وثیقه‌ی ملی ما که قانون اساسی می‌باشد، برای همه‌ی ما حدود را مشخص کرده است

رییس‌جمهوری کشور همچنان افزوده است که فیصله‌ی لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح، نقشه‌ی راه و حدود صلاحیت‌های هیأت مذاکره‌کننده و «جهت»‌شان را تعیین کرده است.

از سویی هم، او گفته است: «هدف اساسی هیأت ما خاتمه‌بخشیدن به خشونت‌ها به‌گونه‌ی بنیادی می‌باشد، زیرا مردم صلح پایدار و حفاظت از ارزش‌های جامعه‌ی نوین را می‌خواهند

آقای غنی در ادامه تأکید کرده است که مردم افغانستان آرزو دارد تا در مذاکرات صلح بر کاهش خشونت و آتش‌بس دایمی توافق صورت گیرد و صلح پایدار در کشور برقرار شود.

در همین حال، عبدالله عبدالله نیز خطاب به اعضای هیأت مذاکره‌کننده گفته است که در جریان مذاکرات به‌شمول حراست از حاکمیت ملی، ارزش‌ها، منافع ملی، جمهوریت، حقوق زنان، آزادی بیان و حمایت قوی از نیروهای امنیتی و دفاعی، از تمامی مردم افغانستان نمایندگی کنند.

عبدالله افزوده است: «شما وظیفه‌ی دشوار دارید و برای رسیدن به صلح باعزت و پایدار همه‌ی ما متحد هستیم

معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح نیز گفته است که این هیأت بادرنظرداشت خواست مردم افغانستان و لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح، برای برقراری صلح پایدار تلاش خواهد کرد.

عبدالله و غنی با هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دیدار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد