نخستین-مرکز-تداوی-سرطان-در-کابل-تهداب-گذاری-شد

نخستین مرکز تشخیص و تداوی مرض سرطانی‌ با هزینۀ ۲۷ میلیون دالر روز( شنبهَ، ۱۸ قوس) در محوطۀ بیمارستان تدریسی علی‌آباد دانش‌گاه کابل تهداب گذاری شد.

به گزارش افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایه گفت: این مرکز به کمک سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ساخته می‌شود که نخستین گفت‌وگو ها در این مورد درسال ۲۰۰۴ میلادی با آنها آغاز شده بود.

رییس اجرایی افزود که در سال‌های بعدی، سایر ولایت‌های افغانستان نیز شاهد ایجاد مرکز‌های تشخیص مرض سرطان خواهند بود وافزود که موظفین دانش‌گاه طبی کابل در حفظ، مراقبت و نگه‌داری تجهیزات و امکانات این مرکز تلاش جدی نمایند.

وی مرکز تشخیص و تداوی امراض سرطانی را یک گام مهم در عرصه صحی در کشورخواند و افزود که در حال حاضر شماری زیاد از شهروندان کشور به دلیل مشکلات سرطانی در کشورهای منطقه و جهان سرگردان‌اند.

نحیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی گفت که با تهداب‌گذاری این مرکز، تا اندازه‌یی مشکل شهروندان کشور در بخش مرض سرطان مرفوع خواهند شد.

قابل ذکر است که افغانستان در گذشته نیز دارای مراکز تشخیص و تداوی امراض سرطانی بود که در نتیجۀ چندین دهه ناآرامی، تمام آنان از بین برده شده‌اند.

نخستین مرکز تداوی سرطان در کابل تهداب گذاری شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد