نرمش-حکومت-و-پاسخ-طالبان؛-غیر-نظامی-به-قتل-رسیده-اند

شورای امنیت ملی کشور با ابراز نگرانی می‌گوید: باوجوی‌که دولت به پیشبرد روند صلح ادامه داده اما در جریان دو هفته گذشته ۸۹ غیرنظامی از سوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی امروز (شنبه، 24 جوزا) در تویتی گفته است که دولت به پیشبرد روند صلح ادامه داده است، اما طالبان از خشونت در برابر غیرنظامیان در روزهای عید و هفته‌های پس از آن دست برنداشته‌اند.

وی افزوده است که جنگ‌جویان گروه طالبان در دو هفته‌ی گذشته 89 غیرنظامی را در 29 ولایت کشته و 150 غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

براساس معلومات دفتر شورای امنیت ملی، بیشتر این غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای کشته و زخمی شده‌اند. بیشترین تلفات غیرنظامیان نیز در ولایت‌های قندهار، کابل و سرپل به ثبت رسیده است.

در یک اعلامیه‌ی این دفتر نیز آمده است که غیرنظامیان در حالی از سوی طالبان کشته می‌شوند که تلاش‌ها و پیشرفت‌ها در روند صلح نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده و «به اساس توقعات باید مسلمان‌کشی و افغان‌کشی متوقف شود».

در  اعلامیه همچنان آمده است: «هدف قرار دادن و ضرر رساندن به مردم ملکی خلاف تمام اصول و موازین دینی، مذهبی و جنگی است که طالبان به‌طور دوام‌دار مرتکب این همه اعمال می‌گردند

این در حالی است که گروه طالبان در جریان سه روز عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کردند. در مقابل، دولت افغانستان نیز از نیروهای امنیتی خواست که آتش‌بس را رعایت کنند.

نرمش حکومت و پاسخ طالبان؛ 89 غیر نظامی به قتل رسیده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد