نصب-نزدیک-به-هزار-دوربین-امنیتی-در-کابل

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار دوربین مداربسته امنیتی در شهر کابل و برخی مکان‌های مهم دیگری این ولایت نصب شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفت که این وزارت در تلاش است تا با تطبیق طرزالعمل جدید روند نصب دوربین‌های امنیتی را در ۳۴ ولایت کشور عملی بسازند.
آقای قانع افزود که تاکنون در شهر کابل و برخی مکان‌های مهم، نزدیک به ۸۰ هزار دوربین مداربسته امنیتی نصب شده و این روند از سوی وزارت داخله جریان دارد. 
او بیان داشت که این دوربین‌ها در شهر کابل، برخی از شاهراه‌ها، میدان‌های هوایی و نقاط استراتژیک کشور نصب شده و بیش‌تر دوربین‌های مداربسته به‌گونه‌ مخفی جابه‌جا شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که روند نصب دروبین‌های امنیتی در شهر کابل و ولایت‌های کشور یکی از پلان‌های استراتژیک ۴ ساله این وزارت می‌باشد که نقش مهمی در کاهش جرایم جنایی در مرکز و ولایت‌های کشور دارد. 
آقای قانع گفت که روند نصب دروبین‌های امنیتی به مدت کوتاهی در شهر کابل به دلیل انتقاد‌های مردم متوقف شده بود اما؛ بعد از ارزیابی وزارت داخله از نقاط مختلف شهر کابل و حل مشکلات مردم، دوباره آغاز شده و در آینده نزدیک به ولایت‌های مختلف کشور روند نصب دروبین‌های امنیتی شروع خواهد شد.
شهروندان کابل در مورد نصب دربین‌های امنیتی می‌گویند که هر اقدامی که در کاهش جرایم و اختلال نظم عامه کمک نماید، از آن حمایت می‌کنند. 
آنان می‌گویند که نصب دوربین‌های امنیتی در شهر کابل و ولایت‌های کشور در قسمت کاهش جرایم جنایی مهم است اما؛ تاکید دارند که این دوربین‌ها نمی‌توانند به‌گونه‌ کامل جلو واقعات جنایی را در کشور بگیرد. 
حسیب یکی از باشندگان شهر کابل از عملی شدن روند نصب دوربین‌های مداربسته ‌در مرکز و ولایت‌های کشور استقبال کرده و می‌گوید که با نصب دوربین‌های مدار بسته در شهر کابل جرام جنایی تاحدی کاهش پیدا کرده است.
او از مقام‌های ا.ا خواستار توجه جدی در قسمت کاهش جرایم جنایی در شهر کابل شده و می‌گوید که باید حکومت سرپرست در بخش امنیتی تلاش جدی نماید. 
وزارت داخله در حالی از نصب دوربین‌های مداربسته در شهر کابل و برخی مکان‌های مهم خبر داده که شهروندان همواره از افزایش جرایم جنایی در سطح کشور ابراز نگرانی کرده‌ و خواهان بیش‌تر شدن تدابیر امنیتی از سوی نیروهای ا.ا شده‌اند.

نصب نزدیک به 80 هزار دوربین امنیتی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد