نمایندگی-دفتر-نظام-مهندسی-معدن-ایران-در-کابل-فعال-می‌شود

رسانه‌های ایران گزارش داده است که دفتر نظام مهندسی معدن ایران با محوریت خراسان جنوبی در افغانستان افتتاح می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری تسنیم به نقل از مرتضی جلالی‌فرد، رییس سازمان نظام منهدسی معدان ولایت خراسان جنوبی ایران گزارش داده که نمایندگی این سازمان در کابل افتتاح می‌شود.

مرتضی جلالی‌فرد روز گذشته (چهارشنبه، 24 عقرب) گفته است که این سازمان تا پایان سال جاری خورشیدی نمایندگی خود را در کابل باز خواهد کرد.

او گفته که ارزش مواد معدنی افغانستان به بیش از سه تریلیون دالر می‌رسد اما؛ استخراج بعضی از معادن به شیوه سنتی انجام می‌شود.

جلالی‌فرد ایجاد نمایندگی نظام مهندسی معدن ایران در کابل را گامی موثر در «صادرات دانش» به افغانستان دانسته و گفته است که وزیر معادن و تجارت ا.ا با راه‌اندازی نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در کابل موافقت کرده‌ است.

او گفته مقام‌های حکومت سرپرست افغاسنتان وعده داده‌اند که امنیت این نمایندگی را تامین خواهند کرد.

این در حالی است که هفته‌ای گذشته هیات از کابل به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الروزاری ا.ا به ایران سفر کرده بود.

این هیات تفاهمنامه‌های را در عرصه تجارت، صنعت، ترانزیت، نفت، ترانسپورت، شبکه خط آهن و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با طرف ایرانی به امضا رسانده است.

خبرگزاری دولتی ایران ایرنا نیز گزارش داده است که در جریان سفر هیات ا.ا به تهران و برگزاری نشست مشترک، پنج سند تفاهمنامه همکاری اقتصتادی میان ایران و هیات ا.ا به امضا رسیده است.

طبق گزارش ایرانا، سند این تفاهمنامه‌ها میان محمدعلی نیکبخت، وزیر زراعت ایران، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس ‌جمهور این کشور در امور افغانستان، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا و نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت افغانستان به امضا رسیده‌اند.

نمایندگی دفتر نظام مهندسی معدن ایران در کابل فعال می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد