نگرانی-اتحادیۀ-اروپا-از-آغاز-دوبارۀ-عملیات-نظامی-طالبان

نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا برای افغانستان با ابراز نگرانی از آغاز دوبارۀ عملیات نظامی طالبان اعلام نموده که حالا "زمان خودنمایی نیست؛ مرحله ایجاد اعتماد و رویه سازنده برای حرکت به جلو است.

به گزارش افغان نیوز: رونالد کوبیا، نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا برای افغانستان امروز سه شنبه( (۱۳، حوت) در صفحه تویترش نوشته است که حالا "زمان خودنمایی نیست؛ اما مرحله ایجاد اعتماد و رویه سازنده برای حرکت به جلو است."

یوناما در صفحۀ فیسبوک‌اش نگاشته است: "بعد از گزارش‌ها در مورد آغاز دوبارۀ عملیات نظامی طالبان، ملل متحد برای حفظ و بهبود فضا جهت آغاز گفتگوهای بین الافغانی که باید به یک آتش بس دایمی و توافق سیاسی پایدار منتج گردد، خواهان تداوم کاهش خشونت ها است".

در همین حال، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفته است که انتظار دارد تا طالبان به کاهش خشونت‌ در افغانستان پابند بمانند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز سه شنبه(13، حوت) طی یک نشست در ولایت ننگرهار گفت: وقتی طالبان با خارجی‌ها صلح می‌کنند، پس بر کدام اساس افغان‌ها را می‌کشند؟ بناً اگر طالبان صلح می‌خواهند بیایند که از طریق جرگه به نتیجه برسیم و اگر حق خود را می‌خواهند بیایند از طریق شرعی حقوق خود را بدست آورید.

این درحالی است که مقام‌های محلی ولایت قندهار، زابل و تخار از تشدید حملات طالبان در برخی از ولسوالی‌های این ولایات خبر داده اند. طالبان نیز تایید کرده اند که شب گذشته در برخی از ولسوالی‌های هلمند بر شماری از پوسته‌های نیروهای امنیتی حمله کرده و این درگیری برای مدتی جریان داشته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام نموده که مجاهدین ما به نیروهای خارجی حمله نمی‌کنند، اما عملیات شان علیه نیروهای دولت کابل ادامه خواهد یافت.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز (سه‌شنبه، ۱۳ حوت) در یک پیام تویتری گفته است که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغای باید مسئولین زندان‌های طالبان و دولت افغانستان باهم بنشینند و در مورد آزادی شش هزار زندانی فیصله کنند.

نگرانی اتحادیۀ اروپا از آغاز دوبارۀ عملیات نظامی طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد