طالبان-جز-حیف-و-میل-منابع-و-معتاد-ساختن-افغان-ها-چه-کردند-

رییس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که شما به‌جز حیف و میل منابع و معتاد ساختن افغان ها، دستآورد دیگری در زمینه آبادی ندارید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در جریان سفرش به ولایت ننگرهار، بعد از ظهر دیروز از قول اردوی ۲۰۱ سیلاب دیدن کرد و خطاب به سربازان، بریدملان، افسران و جنرالان در خصوص انکشافات اخیر در پروسۀ صلح و وضعیت جاری کشور، گفت که شما وطن را پاسپانی کرده اید و هر افغان مسلمان به شما افتخار می کند.

وی افزود که گفت که شما میراث دار احمدشاه بابا، میرمسجدی خان و احمدشاه مسعود شهید هستید که با ارادۀ نیک و تعهد از وطن و مردم خود دفاع می نمایید و خون قهرمانان این خطه در بدن شما جریان دارد.

رئیس جمهور غنی گفت که پیشرفت های چشمگیر تان در دو سال گذشته قابل تقدیر است. مردم، قوای امنیتی و دفاعی و دولت در یک صف واحد قرار دارند، شما از میان ملت برخاسته اید و ملت در کنار تان قرار دارد.

غنی تصریح کرد که شما ثابت ساختید که همواره در میدان جنگ پیروز بوده اید و دشمن هرگز قادر نتوانست جمهوریت را سقوط دهد و دو جغرافیه را به وجود آورد. تاریخی را که شما بجا می گذارید، تاریخ افتخار، قربانی، تعهد و وحدت ملی است. بنابراین، سرقوماندان اعلی تان پیشنهادات شما را مانند همیشه به افتخار جامه عمل می پوشاند.

آقای غنی با اشاره به مناسبات افغانستان با شرکای بین المللی، گفت که دوستان بین المللی در سخت ترین شرایط در کنار ما ایستاده اند و منافع و خطرات مشترک، ما را با همدیگر پیوند داده است.

اشرف غنی گفت که از برکت، تعهد، قربانی و ظرفیت شما منسوبین قوای مسلح، آرزوی دیرینۀ مردم افغانستان که برقراری صلح و ثبات دایمی است، در حال عملی شدن می باشد.

او اضافه کرد که ما خواهان جنگ نبودیم، زیرا تمام عمر من صرف ساختن شده است، جنگ بالای ما تحمیل شده و دشمنان افغانستان محاسبۀ غلط کردند که با حملات شان فرار خواهیم کرد، ما مردم فرار نیستیم، ما فرزندان قهرمانان این سرزمین هستیم.

محمد اشرف غنی با تاکید بر اینکه ما به سوی صلح و ثبات دوامدار می رویم، گفت که در مذاکرات به صورت اساسی وارد می شویم، به گونۀ اصولی بالای اختلافات صحبت می کنیم و ما اراده، ظرفیت و توان برقراری صلح را داریم.

رئیس جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، به سربازان، بریدملان، افسران و جنرالان اطمینان داد که هیچگونه تشویشی در زمینۀ تمویل، تجهیز و آموزش خویش نداشته باشند و یک روز هم بدون امکانات نخواهند ماند.

غنی خطاب به طالبان گفت که این چگونه جهاد است که می خواهید تنها افغان های مسلمان را هدف قرار دهید. شما بجز حیف و میل منابع و معتاد ساختن افغان ها، دستآورد دیگری در زمینه آبادی ندارید.

طالبان جز حیف و میل منابع و معتاد ساختن افغان ها چه کردند؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد