نگرانی-از-بی‌توجهی-حکومت-در-برابر-ترورهای-هدفمند

جوانان و آگاهان سیاسی حکومت را در پیوند به ترورهای هدفمند به بی‌توجهی متهم کرده و می‌گویند که نهاد های عدلی و قضایی باید پرونده‌های قتل خبرنگاران و کادر های فعال را افشا کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله حقانی، رئیس حزب ندای ملت افغانستان، امروز شنبه( 13، جدی ) در یک کنفرانس خبری گفت که تشدید حملات هراس افگنان و ترورهای هدفمند اصحاب رسانه‌ها و فعالین مدنی در این اواخر افزایش یافته و تروریستان تلاش دارند چرخه‌ی آزادی بیان را خاموش بسازند.

آقای حقانی می‌گوید: حفظ نظام جمهوریت و دست آورد‌های دو دهه اخیر خط سرخ جوانان در کشور است و نباید این ارزش‌ها قربانی گفتگو‌های صلح شوند. 

وی همچنان از طرف‌های درگیر جنگ در کشور، خواست تا روی آتش‌بس دایمی به توافق برسند.

او گفت: در حال حاضر سیاسیون کشور بخاطر منافع شخصی شان پروسه صلح را در انحصار گرفته و برای جوانان در این روند هیچ نقش نداده اند. بنابراین، افراد شایسته باید در ترکیب هیات گفتگو کننده شامل شوند.

در همین حال، رحمت الله بیژن پور، آگاه امور سیاسی می‌گوید که صلح منافع ملی، عمومی و تحت مالکیت هر شهروند افغانستان است و این پروسه ملی نباید تحت مالکیت شخص خاص قرار گیرد.

آقای بیژن افزود:  جریان های سیاسی به شمول شورای عالی مصالحه ملی باید منافع شخصی شان را کنار بگذارد و موانع را از سد راه گفتگو‌های صلح بردارد. همچنان دو طرف جنگ باید بخاطر حفظ منافع علیا و تامین صلح و ثبات دایمی در کشور به توافق برسند.

وی افزود: دو طرف مذاکره کننده باید هر نوع موانعی را از سد راه بردارند؛ در غیر آن هرقدر که این پروسه طولانی شود، زمینه مداخلات  کشور های بیرونی بیشتر خواهد شد. 
به گفته او، پروسه صلح نباید به درازا کشیده شود و هیئت گفتگو کننده دو طرف باید بر سر میکانیزم مشخصی به توافق برسند. از سوی هم، نیاز به یک میانجی بی طرف احساس می‌شود تا نظریات آنها را نزدیک تر بسازد. 

این درحالی است که عزیزالله دین محمد، معاون شورای صلح گفته است که هیئت مذاکره کننده دولت تلاش دارد تا در دور دوم گفتگو ها با طالبان به نتیجه‌ای مطلوب دست یابد.

نگرانی از بی‌توجهی حکومت در برابر ترورهای هدفمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد